تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
۰
کد مطلب : ۲۸۴۳۵
رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران:

اوج محبت و انسانیت در پیاده روی اربعین جلوه گر می شود

اوج محبت و انسانیت در پیاده روی اربعین جلوه گر می شود
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان روایاتی در اهمیت زیارت امام حسین (ع) افزود: علاوه بر نصوص دینی و روایات بسیاری که از ائمه معصومین (ع) درباره اهمیت و ثواب زیارت حرم سیدالشهدا (ع) با پای پیاده وارد شده، راهپیمایی بزرگ عزاداران حسینی از نجف تا کربلا، نماد انسانیت و اصلاح در جوامع است.
وی اضافه کرد: پیاده روی میلیونی اربعین که هر ساله با استقبال بسیاری از مسلمانان کشورهای جهان رو به رو می شود، پاسخی در برابر حرکت های ظالمانه تروریست های داعش است و در معرفی اسلام ناب محمدی (ص) به جهان بسیار موثر است.
این استاد فلسفه ادامه داد: این حرکت علاقه مندان امام حسین(ع) از شیعه و اهل سنت گرفته تا مسیحیان و پیروان سایر ادیان، نماد وحدت و رحمت است و نشان می دهد که ما به دنبال اصلاح جامعه هستیم، همانگونه که امام حسین (ع) فرمود «خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی» یعنی من برای اصلاح در امت رسول خدا (ص) قیام کردم.
خسروپناه اضافه کرد: این حرکت مسالمت آمیز و همراه با محبت در گوشه و کنار این پیاده روی جلوه گر می شود و مردم عراق در موکب های مختلف با جان و دل به ارائه هرگونه خدمتی به زائران حسینی می پردازند و اوج محبت و انسانیت و رحمت را می توان در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد.
وی درباره فلسفه اربعین گفت: اربعین یکی از آموزه های دینی است و جایگاه ویژه ای دارد و حتی در قرآن از عبادت ۴۰ روزه حضرت موسی یاد شده و تحقیقات اندیشمندان و مورخان دینی ثابت می کند که خاندان اهل بیت(ع) در اولین اربعین در کربلا حضور پیدا کردند و روایت جابر بن عبدالله انصاری نیز در همه متون تاریخی نقل شده است.
رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) نیز بر زیارت روز اربعین تاکید داشته اند و امام حسن عسکری(ع) یکی از علامت های مومن را زیارت اربعین می دانند.

انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما