تاریخ انتشار
جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۸۴۳۹

پیاده‌روی اربعین ضرورت است/ تجمع شیعیان قدرت اسلام را نشان می‌دهد

پیاده‌روی اربعین ضرورت است/ تجمع شیعیان قدرت اسلام را نشان می‌دهد
حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج شنبه در جمع زائران ایرانی در مسجد حنانه نجف اشرف اظهار داشت: عزاداری و پیاده روی اربعین علاوه بر شور باید با شعور همراه باشد.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) سرشار از شعور و بیش از احساس، سرشار از اندیشه است، عنوان کرد: اندیشیدن در رازهای زیارت قبر اباعبدلله الحسین(ع) و رازهای پیاده روی آنگونه که باید باشد و آنگونه که هست بسیار مهم است.

هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) وحدت آفرین نیست

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امام(ره) به عنوان یک عارف و فیلسوف و متفکر و اسلام شناس حقیقی و مفسر کبیر قرآن کریم و عمل کننده به احکام دین می فرماید اینکه ائمه (علیهم السلام) از روز اول برای یک قطره اشک آنقدر ثواب در نظر داشتند قصه عادی نبوده و این موضوع نقشه برای فتح عالم و پی ریزی تمدن اسلامی و برقراری حق است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام(ره) فرمودند هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) وحدت آفرین نیست، تصریح کرد: وحدت آفرین همان قدرت آفرین و عزت آفرین است و هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) دل ها را به هم پیوند نمی دهد.

وی به سایر سخنان حضرت امام (ره) اشاره کرد، افزود: ارتباط با اباعبدلله(ع) یک ارتباط عاشقانه و عارفانه فردی در خلوت نبوده و یک ارتباط اجتماعی است.

زیارت اربعین علامت شیعه است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) مهمترین عامل قدرت دین ما بوده و حقانیت دین مارا به اثبات می رساند، خاطرنشان کرد: تعجب می کنم از کسانی که در طول سال برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند ولی اربعین در خانه اباعبدالله(ع) روضه است و نمی روند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ادای حق حسین(ع) یک واجب الهی است، یادآور شد: در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند هر امامی حقی به گردن مردم دارد و مردم این حق را مگر با زیارت قبرش نمی توانند ادا کنند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند کسی که می تواند زیارت برود و زیارت را ترک می کند آق پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیارت اباعبدلله الحسین(ع) را باید مصمم تر برویم، ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) می فرمایند زیارت اربعین علامت شیعه است و این روایت نه ثواب زیارت بلکه ضرورت آن را بیان می کند.

پیاده روی اربعین فقط شور و احساس نیست

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اکنون با تجمع شیعیان قدرت اسلام نشان داده می شود، تصریح کرد: با سه روز پیاده روی اسلام تقویت می شود و نیامدن ما اهمیت ندادن به قدرت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم جهان نشان دهیم امام حسین(ع) چقدر برای ما ارزشمند است، افزود: پیاده روی اربعین فقط شور و احساس نیست بلکه ضرورت است.

حجت الاسلام پناهیان به راه اندازی موکب های پذیرایی از زائران اشاره کرد و گفت: رونق این موکب ها از مردم خونگرم و مومن عراق و حماسه های اربعین را می توان در دست و دیده های مردم عراق دید.

وی ادامه داد: برخی موکب ها صندوق کمک به خانواده های شهدای مدافع حرم بوده که کار بسیار خوبی است. خانواده های مدافع حرم حق به گردن ما دارند و این راه و مسیر به سادگی امنیت پیدا نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما