تاریخ انتشار
جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۸۴۴۳
آیت الله حائری شیرازی:

اربعین مزد چهل روز عزاداری واحترام به امر اهل بیت است

اربعین مزد چهل روز عزاداری واحترام به امر اهل بیت است
آیت الله محی الدین حائری شیرازی بااشاره به نکته ای در خصوص اربعین گفت: چهل روز بین عاشورا تا اربعین مهم است و اینگونه نیست که اهمیت موضوع تنها به روز چهلم باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حقیقت چهل روز عزادار داغدار و انسان دلسوخته با یاد حسین بن علی (ع) خداوند را به یاد دارد و روز چهلم، روز انکشاف، پرده برداری و خروج از پرده غفلت و ورود به حضور ملکوت است.

آیت الله حائری شیرازی عنوان کرد: کما قال الله تعالی " و کذلکَ نری ابراهیم ملکوت السموات و الارض و لیکون مِن الموقِنین" و در روایت معتبر است که " مَن اَصبحَ لله اَربعینَ صَباحاً جَرَت یَنابیعَ الحِکمه مِن قلبه الی لسانه" و اربعین روز مزد چهل روز عزاداری و احترام به امر اهل بیت است.

وی در خصوص رویدادهای مهم بین المللی در اربعین، با بیان اینکه عالم برای محبت خلق شده است، ابراز کرد: در حدیث کساء آمده است " انّی ما خَلقت سماءً مَبنیه و لا ارضاً مَدحیه و لا قمراً منیراً و ... الّا فی محبه هولاء " به همین دلیل گمشده اصلی انسان ها محبت و آرامش است.

اربعین نمودار تمدن محبتی اسلام است

آیت الله حائری شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: اربعین نمودار تمدن محبتی اسلام است، همانگونه که جنگ هشت ساله نمودار تمدن جنگ آفرین و دشمن سازی انسان هاست، ما می توانیم به عالم بگوییم دوملت که به توطئه تمدن غرب ، هر کدام نیم میلیون از هم کشتند و چه اسیرها و چه جانبازها و مفقودین داشتند حال به برکت تمدن اسلام چنان با محبت شده اند که هیچ پدری برای پسرش و هیچ پسری برای پدرش و هیچ مادری برای فرزندش این گونه پذیرایی نمی کند که میزبان کربلا در اربعین از میهمان کربلا و اربعین پذیرایی می کند.

به قول سعدی:

برون رفتم از تنگ ترکان چو دیدم
جهان در هم افتاده چون موی زنگی

چو باز آمدم کشور آسوده دیدم
پلنگان رها کرده خوی پلنگی

چنان بود در عهد اول که دیدی
جهان پر ز آشوب و تشویش و تنگی

چنین شد در ایام سلطان عادل
اتابک ابوبکرِ سعد بن زنگی

انتهای پیام/
مرجع : راه دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما