تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
۰
کد مطلب : ۲۸۴۶۹
در حماسه پیاده روی اربعین

نمایش «نجم الثاقب» همه روزه در عمود 285

نمایش «نجم الثاقب» همه روزه در عمود 285
نمایش زیبای نجم الثاقب از شنبه ۷ آذر تا یک روز مانده به اربعین حسینی در عمود ۲۸۵ برگزار می شود. گفتنی است در این عمود خدمات متفاوت به زائرین انجام می شود و عمود نسبتا شلوغی است. این نمایش جذاب که با سیری جذاب از حادثه کربلا تا مدافعین حرم را نقل می کند به دو زبان عربی و فارسی قابل مشاهده است. این نمایش ۳۰ دقیقه طول می کشد که با استقبال بی نظیر زائران حسینی اعم از عراقی و ایرانی و دیگر کشورهای حاضر در حماسه اربعین رو به رو شده است.نمایش «نجم الثاقب» همه روزه در عمود ۲۸۵

سعید رمضانی از بجنورد خراسان شمالی که در این نمایش چندین نقش دارد در مصاحبه با ما گفت: سه هفته ای هست که در حال تمرین هستند و یک هفته، تمرین بسیار سخت نیز داشته اند. او افزود در این نمایش ۳۵ نفر ایرانی، ۲۰ نفر عراقی و ۲ دختر ترکمن سنی که از جنگ زده های شمال عراق می باشند حضور دارند.

تقی قدیمی از بجنورد نیز که در این نمایش حاضر است در مورد زمان های اجرای این نمایش گفت: این نمایش ساعت های ۹ و ۱۰:۴۵ و ۱۳:۳۰ و ۱۵ و ۱۶:۳۰ برگزار می شود. او افزود در آخر نمایش دعای اللهی عظم البلا را تمام جمع حاضر، زن و مرد با اشک های فراوان می خوانند و برای ظهور حجت بن الحسن«عجل الله تعالی فرجه» دعا می کنند.

ایشان افزود در آخر نمایش پس از وقایع کربلا و شام گریزی به حوادث روز و استکبارهای حاضر و همچنین مبارزه با داعش زده می شود و در آخر شهیدان مدافع حرم با پرچم های ایران، عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و افغانستان به صورت نمادین تشییع می شوند.


این نمایش پر محتوا همه روز تا یک روز مانده به اربعین ادامه دارد.
مرجع : روضه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما