تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۰

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در اصفهان

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در اصفهان
به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی ۷ آذرماه در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: دهه آخر ماه صفر اوج ذکر مصائب آل‌الله است و امیدواریم آنچنان که زیبنده اهل‌بیت(ع) است، بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین و برترین کار تعظیم شعائر الهی است که این خود به فرموده قرآن کریم از مصادیق تقوای قلب است، افزود: در بسیاری از موارد جلوه مراسم مذهبی باعث تحت تأثیرقرار گرفتن افراد می‌شود و می‌توان گفت برگزاری یک مراسم مذهبی و اثربخشی آن در نفوس آحاد جامعه، به اندازه چندین کلاس اخلاق است.

حجت‌الاسلام اروجی به حادثه منا اشاره کرد و گفت: امت اسلامی و جامعه بشریت در حادثه منا مصیبت زده شد، چرا که یکی از شعائر عظیم الهی و جلوه‌های زیبای اسلام، مناسک حج است و در جریان این حادثه زیبایی این آئین عبادی مخدوش شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه سخنان خود برگزاری مراسم اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) اصفهان را حرکتی ارزشمند برشمرد و گفت: با همدلی و تواضع کاری کنیم تا آسیب این مراسم به حداقل برسد و از طرف دیگر عظمت و شکوه آن بالا برود.

وی در پایان اظهار کرد: باید با صفا و صدقی که بین هیئات مذهبی وجود دارد و با برنامه‌ریزی هوشمندانه از بروز اختلاف و پراکندگی جلوگیری کرد.

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی چهارشنبه ۱۱ آذرماه همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

این مراسم متمرکز به‌صورت زنده از شبکه‌های ملی و صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش می‌شود.

محمد ابراهیمی
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما