تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۸۵۴۲

تردد ۷۰ درصد زائران از مهران/۴۰ هزار زائر به کشور بازگشتند

تردد ۷۰ درصد زائران از مهران/۴۰ هزار زائر به کشور بازگشتند
حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ظهر سه شنبه در مرز مهران اظهار داشت: همه‌ امکانات را برای تسهیل در ورود زائران به کار گرفته‌ایم و به همین دلیل امکان خروج از مرز مهران وجود ندارد.

وی اظهار کرد: از مجموع کل زائرانی که برای زیارت اربعین از کشور خارج‌شده‌اند، ۶۰ درصد مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که علاوه بر این تعداد حدود ۱۵ درصد زائرانی که از دیگر مرزهای کشور خارج‌شده‌اند نیز از مرز مهران وارد شوند، بنابراین ما با حجم گسترده‌ بازگشت زائران مواجه خواهیم بود.

وی افزود: از طرف دیگر با عنایت به تغییر شرایط آب و هوایی و نامساعد شدن شرایط جوی زائران زودتر به کشور برمی‌گردند به همین دلیل از همه‌ هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم برای خروج از کشور به مرز مهران مراجعه نکنند.

معاون سیاسی استاندار ایلام بابیان اینکه تا این لحظه حدود ۴۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند، تأکید کرد: همه‌ امکانات را برای تسهیل در ورود زائران به کار گرفته‌ایم و به همین دلیل امکان خروج از مرز دیگر وجود ندارد.

برای بازگشت زائران تمهیدات لازم اندیشیده شده است

شاور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز گفت: در روزهای آینده با افزایش شمار زائران بازگشتی محورهای مواصلاتی استان، از جمله محور ایلام- مهران شاهد ترافیک سنگین خواهد بود.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده حجم بازگشت زائران از مرز مهران به طور قطع بیش از تعداد زائران خروجی است، به همین دلیل از سازمان اتوبوس‌رانی درخواست اعزام ۷۰۰ دستگاه اتوبوس خط واحد و چهار دستگاه اتوبوس بین‌شهری کرده‌ایم تا کار جابه‌جایی زائران از نقطه‌ صفر مرزی تا پارکینگ‌ها را انجام دهند.

وی افزود: سال‌های گذشته مردم ایلام در روز اربعین مسیر ایلام - صالح‌آباد را پیاده‌روی می‌کردند که مقرر شده امسال مراسم اربعین در شهر ایلام برگزار شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به سنگین شدن بار ترافیکی محورهای استان ایلام در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، تأکید کرد: از شهروندان ایلامی می‌خواهیم از ترددهای غیرضروری در محورهای ایلام – مهران، ایلام – ایوان، ایلام – سرابله خودداری کنند زیرا مشکل اصلی ما تا شهر ایلام است و پس‌ از آن بار ترافیکی را توزیع خواهیم کرد.

پولادی با اشاره به شرایط بارانی استان در روزهای آینده گفت: از استان‌های معین درخواست اعزام اکیپ‌های راهداری کرده‌ایم تا در صورت رخ دادن بارش، از انسداد مسیرها جلوگیری شود.

وی در پایان از زائران خواست با توجه به شرایط جوی بارانی در بازگشت حوصله و از ایجاد ازدحام در مسیرها پرهیز کنند تا در حوادث احتمالی امدادرسانی صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما