تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۸۵۷۱

آمادگی ارتش برای خدمت رسانی به زائران

آمادگی ارتش برای خدمت رسانی به زائران
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در مورد آمادگی این یگان برای خدمات رسانی به زائران اباعبداله الحسین(ع) در روز اربعین و در بازگشت زائران به کشور، افزود: ایستگاه های صلواتی و بیمارستان های صحرایی در مرز مهران، چذابه و شلمچه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه برای هرنوع خدمات رسانی به زائرین کربلای معلی آماده هستیم، افزود: در روزهای گذشته نیز هوانیروز با حضور خود فعالیت هایی را در خدمات رسانی به کاروان های اربعین داشته است و با توجه به شرایط جوی، بارندگی ها و سرما در روزهای آینده آماده هستیم تا بتوانیم کمک هایی را برای بازگشت زائرین در سه منطقه مختلف ارایه دهیم.

**خدمات رسانی ارتش به زائران حسینی در مسیرهای بازگشت
امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب نیز اظهار داشت: برای خدمات رسانی به زائران حسینی از مرز چذابه تا «بستان»، شلمچه تا خرمشهر آماده ایم.
وی گفت: ارتش در آمادگی کاملی به سر می برد و با برپایی ایستگاه های صلواتی ، بیمارستان صحرایی و همچنین به منظور تسهیل در رفت و آمد زائران اربعین حسینی خدمات لازم را از مرز چذابه تا «بستان» و از مرز شلمچه تا خرمشهر انجام می دهد.
ظریفی یگانه گفت: در بخش بالگردهای هوانیروز نیز یگان هوانیروز مسجد سلیمان در منطقه مستقر شد و در صورت نیاز برای ارائه خدمات رسانی، می توانیم از ظرفیت های بالگردی برای برگشت کاروان های اربعین حسینی خدمات رسانی داشته باشیم.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد ۵۵ درصد از مرز مهران خارج شدند.
مرز های مهران، شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی برای ورود به خاک عراق در نظر گرفته شده بود.
مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما