تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۸۶۱۹

هیئات مذهبی باید از ظرفیت سخنرانان آگاه استفاده کنند و مداح محور نباشند

هیئات مذهبی باید از ظرفیت سخنرانان آگاه استفاده کنند و مداح محور نباشند
احمد محبی شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: استفاده از گروه‌های موسیقی غیر مجاز در مراسم‌های عروسی ممنوع است و باید از مجوزهای مربوطه را داشته باشند.


وی با بیان اینکه بحث جنگ نرم و آسیب‌شناسی محرم به شورای فرهنگ عمومی استان محول شده، افزود: برخی از آسیب‌های جنگ نرم در جامعه اختلاف افکنی، شایعه پراکنی، تقویت نارضایتی، دامن زدن به بدعت‌ها، ولنگاری و برچسب زدن رسانه‌ای است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید با استفاده از قدرت نرم کشور که نفوذ کلام و هدایت‌های مقام معظم رهبری، ایدئولوژی محکم اسلامی، وفاداری مردم به نظام اسلامی و وحدت کلمه است با تهدیدات جنگ نرم دشمن مقابله کرد.


محبی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد به عشق و ارادت مردم به عزاداری امام حسین علیه السلام آسیب و لطمه وارد کند، تصریح کرد: آسیب های عزاداری دو دسته محتوایی و شکلی قرار می‌گیرند که مستند نبودن، بیان مسائل و حوادثی که در تاریخ اتفاق نیفتاده، غنی نبودن برخی اشعار و مطالب و بی توجهی به نماز اول وقت از جمله آسیب‌های محتوایی است.


وی آسیبهای شکلی را مربوط به چگونگی برپایی عزاداری دانست و گفت: حمل علامت‌ها، طبل ها، همراه داشن تعدادی زیادی آلات موسیقی در هیاتها و سر وصدای زیاد و آسیب رساندن به خود و قمه زنی از مصادیق آسیبهای شکلی است .


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مراسم عزاداری محرم همراه با شعور حسینی باشد، بیان داشت: هیات مذهبی باید از ظرفیت سخنرانان مطلع و آگاه استفاده کنند و مداح محور نباشند.


حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: هیات مذهبی بدون روحانی ثبت نمی‌شوند و از تکثیر هیئت‌ها استقبال نمی‌کنیم و با ندادن مجوز به صورت انقباضی با این موضوع برخورد می شود اما در بخش هیئت های بانوان، دانش‌آموزی و دانشجویی مجوز داده می‌شود.


وی با بیان اینکه در بحث برخورد با آسیب‌ شناسی عزاداری‌ها اقدامت خوبی انجام شده، افزود: امسال فقط شاهد عزاداری یک هیئت با لباس عریان بودیم که با جدیت برخورد و اصلاح شدند.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۱۱ جلسه آموزشی برگزار شده، بیان کرد: برای بانوان مداح سنتی که سواد حوزوی ندارند فردا یک‌ شنبه ۱۵ آذرماه جلسه آموزشی برگزار می‌شود.


علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد و گفت: انشقاق و تولید هیات مذهبی متعدد معضلی شده که باید از این امر جلوگیری شود.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما