تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۴
آیت الله اعرافی:

مسجد باید محور کارها باشد

مسجد باید محور کارها باشد
آیت الله علیرضا اعرافی امروز (۱۶ آذر) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره مدهامتان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال پیامبر(ص) گفت: حضرت علی(ع) در خصوص موضوع پیامبر و قرآن به صورت اعجاز گونه سخن می گفتند.

وی افزود: ایشان در خطبه ۷۱ نهج البلاغه در خصوص شخصیت پیامبر(ص) سخن گفته اند و اوصاف پیامبر(ص) را بیان فرموده اند که بسیار جذاب است.

آیت الله اعرافی گفت: در این خطبه حضرت علی(ع) چهره پیامبر(ص) را بیان می کند و می فرمایند پیامبری که از نظر زمانی در پایان سلسله زمانی پیامبران بود و ختم و جامع همه پیامبران بوده که نشان دهنده کمال ایشان است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: در این خطبه اشاره شده است که وجود پیامبر(ص) درب های حکمت را به روی جامعه باز کرد و ایشان پیام حق را مطرح کردند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: دین ما دین رحمت است و اسلام دین رحمانی است و جایی که مقاومت نامشروع بود پیامبر(ص) ایستادگی می کرد.

وی در تفسیر ادامه خطبه ۷۱ نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند که پیامبر(ص) یک قدم به عقب بر نمی گشت و آنگونه که بار مسئولیت را باید بر می داشت، برداشته بود و در راه خداوند اراده استوار و پولادین داشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه گفت: کار ما و شما امتداد کار همین پیامبری است که چراغ را بر افروخت و مهمترین چراغدان مسجد بود که مشعل را در مساجد ایجاد کرد.

آیت الله اعرافی به اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این نهاد حدود ۴۰ هزار فارغ التحصیل دارد که در حوزه ها و قلمروهایی فعال هستند که در راستای گسترش مسائل اسلامی می کوشند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای ما شبکه مسجد است و بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از دانش آموختگان ما فعال در حوزه مسجد هستند که به صورت شبکه ای در دیگر کشورها فعال بوده و در مساجد مباحث دینی و قرآنی را مطرح می کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یک شبکه کاری ما نیز شبکه قرآنی است که در حوزه های مختلف تلاش می کند که در زمینه های پژوهش های قرآنی و دیگر مباحث دنبال می شود.

آیت الله اعرافی گفت: من معتقدم جمهوری اسلامی به رقم همه کارهایی که در مساجد انجام داده ولی باز هم کم است و این چیزی که به ذهن بنده می آید این است که باید ۱۰۰ هزار مسجد با ۲۰۰ هزار روحانی داشته باشیم که فکر آن روحانی فقط مسائل فرهنگی در مسجد باشد.

وی بیان داشت: این مساجد را قدم به قدم مساجدی در طراز جهان اسلام تعریف کرده و بکوشیم که از طریق این مساجد مباحث را دنبال کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: باید بدانیم که اگر مساجد ما بر اساس طراز اسلامی رشد یافت دیگر این آسیب های اجتماعی را نخواهیم داشت و این یک موضوع به اثبات رسیده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نکته ای که بسیار مهم است این است که مسجد باید محور آن محله باشد و از سوی دیگر در مسجد نماز جماعت و قرآن محور بوده و سوم اینکه امام جماعت محور کارها در مساجد باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در هیئت امنا و امام جماعت ها کاستی داریم و باید کمک کنیم که آنها اصلاح شوند و از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که حضور جوانان در مساجد بسیار اهمیت دارد.

وی به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: باید هر چه بیشتر در تقویت این کتابخانه ها تلاش داشته باشید و هر چه در این زمینه کار کنیم سود خواهیم برد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: مساجد در زمینه مسائل فرهنگی و هنری و آموزشی نیز باید تلاش کنند که در حوزه هنر ادبیات، تئاتر، خط و... مساجد می توانند تلاش کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: مسجد سیاسی است اما جناحی نباید باشد، این سیاسی هم مسجدی است که در راستای تبعیت از ولایت فقیه و قانون جمهوری اسلامی باشد.

وی به برگزاری جشنواره مدهامتان اشاره کرد و گفت: این جشنواره بسیار خوب و با نام مناسب و ارزشمندی است و ما نیز آماده همکاری هر چه بیشتر با کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

پایان پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما