تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۸۶۵۰

برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) در مسجد جامع کرمانشاه

برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) در مسجد جامع کرمانشاه
دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه دبیر ستاد برگزاری مراسم زیارت از بعید استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به هجمه های گسترده استکبار برای تخریب چهره رحمانی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره و ابراز کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت والای رسول اکرم(ص) این اسوه حسنه و مکارم اخلاق یکی از ضرورت هایی است که باید در سطح گسترده به ویژه در برنامه های فرهنگی و هنری به آن توجه شود.

وی حضرت رسول اکرم(ص) را الگوی بارز صداقت، مهربانی و عدالت خواند و تصریح کرد: هجمه های فرهنگی غرب به شخصیت والاترین انسان از ابتدا تا انتهای خلقت باید با بهره گیری از ابزار فرهنگی و هنری پاسخ داده شود.

دکتر رحیمی زنگنه، از اتخاذ تمهیدات لازم در ستاد برگزاری زیارت پیامبر اکرم(ص) از بعید در استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی روز پنج شنبه(۱۹ آذر) مصادف با ۲۸ صفر ۱۴۳۷ هجری قمری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) از ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: آیت الله حسن ممدوحی کرمانشاهی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخنرانی در خصوص شخصیت والای حضرت محمد(صلوات الله علیه) پرداخته و پس از قرائت زیارت از بعید، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه خوانی و اجرای مراسم آیینی این روز می پردازند.

وی همچنین به نشست اعضای ستادبرگزاری این مراسم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتخاذ تصمیمات نهایی در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار جلد کتاب زیارتنامه پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) برای این مراسم تهیه شده است.

دکتر رحیمی زنگنه، اضافه کرد: هماهنگی های لازم با صدا و سیما در خصوص تهیه و پخش برنامه های تولیدی در خصوص پیامبر اکرم(ص)، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری برای اطلاع رسانی مطلوب به مردم و حضور گسترده و باشکوه هیئت های مذهبی، تشکل های دینی و اقشار مختلف مردم با سایر دستگاه های اجرایی عضو در این ستاد به عمل آمده است.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما