تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۸۶۵۷

نود درصد عزاداری ها از محتوا خارج شده و به ظواهر می پردازند

نود درصد عزاداری ها از محتوا خارج شده و به ظواهر می پردازند
آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز دوشنبه در چهارمین همایش وقف و رسانه در گرگان اظهار کرد: این در حالی است که بیان فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهداف نهضت عاشورا مطالبه مسلمانان و بسیاری از آزادیخواهان جهان است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مکتب عاشورا نگهبان اسلام و تداوم بخش آن است، اما هم اینک عزاداری های آن از جایگاه اصلی فاصله گرفته و باید به شکل محتوایی آن دید فراتری داشته باشیم.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی در کربلا معلی، تصریح کرد: اربعین تنها یک زیارت نیست، بلکه یک تظاهرات میلیونی است که در جهان منعکس می شود و باید به خوبی از آن استفاده کرد، زیرا قیام امام حسین (ع) می تواند برای همه جهان پیام داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره به مساله وقف گفت: وقف از مسائلی است که در قرآن و احادیث زیاد به آن پرداخته شده و آنچه را که اسلام به آن ترغیب و تشویق می کند، بدون شک دارای فلسفه و حکمتی می باشد.
آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: وقف به عنوان یک منبع مالی در اسلام دیده شده است و اگر این نگاه را به درستی در جامعه عمل کنیم، مشوق خوبی در اجرایی شدن وقف است .
امام جمعه گرگان با بیان اینکه صرف وقف در یک جهت نیست که تنها برای بهره مندی در عزای امام حسین (ع) بخواهیم واقف باشیم، افزود: اگر به یک نیازمند کمک کنیم و یا در مسیر مدرسه سازی و ساخت بیمارستان و مواردی از این قبیل وارد شویم، خود نمونه ای از وقف است.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: وقف برای پشتیبانی از مکتبی است که امام حسین (ع) و یاران آن حضرت جان خود را فدا کردند و هم اینک نیز برای پیشرفت کشور، آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی باید کمک کنیم تا مساله وقف به خوبی احیاء شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه فردی زمین خود را برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در استان وقف کرده و این نشانه توسعه فرهنگ وقف است، افزود: هر کار خیری که در راه خدا، دین، مکتب و خدمت به مردم باشد، می توان از آن به عنوان وقف یاد کرد.
امام جمعه گرگان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه فرهنگ وقف گفت: رسانه ها می توانند در تبیین وقف در جامعه کمک کنند و افراد را به سرمایه گذاری در این مساله دعوت و در این راستا اطلاع رسانی نمایند.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: متولیان وقف نیز تلاش کنند که مردم به آنان اعتماد داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره به برگزاری رقابت های قرآنی گفت: افزایش شرکت کنندگان طی چهار سال در این رقابت ها گام اول است و نباید فراموش شود که توسعه قرآن آموزان و تدبر در قرآن و عمل به آن اهداف بعدی می باشد.
در چهارمین همایش وقف و رسانه همچنین نفرات برتر سی و هشتمین دوره مرحله استانی رقابت های قرآن کریم معرفی شدند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما