تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۸۶۸۷
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

۳۰۰ حسینیه در مشهد به زائران حرم رضوی ارایه خدمت می کنند

۳۰۰ حسینیه در مشهد به زائران حرم رضوی ارایه خدمت می کنند
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های هفته وقف بیان کرد: در راستای ارایه خدمت به زائران تعداد ۹۰ پایگاه جاده ای و ۳۰۰ حسینیه و مسجد برای زائران پیاده آماده سازی شده است که دراین پایگاه ها تعداد ۹۰روحانی به زائران حرم امام رضا(ع) خدمت می کنند.

وی چاپ و توزیع ۱۰هزار بروشور در دفاتر راهنما و ۱۰۰بنر جهت نصب در امام زادگان و مکان های مقدس و غبار رویی از ۱۰۰مکان متبرکه در استان را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: برگزاری برنامه زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور در ۳۰ بقعه متبرکه استان از دیگر مراسم اندیشیده شده در این هفته است.

وی افزود: تعداد ۲۵۴ امامزاده در خراسان رضوی وجود دارد که در ۶۰ بقعه آن مراسم مذهبی مربوط به دهه آخر ماه صفر برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در همین راستا ۴۳ ایستگاه همه واقف باشیم در مجامع و مراکز عمومی دایر شده که روحانیان مستقر در ایستگاه ها پاسخگوی مراجعات و سوالات مردم هستند.

مشهد و نیشابور بیشترین آمار موقوفات در سال جدید

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷۴ موقوفه جدید به ثبت رسیده اظهار کرد: شهرستان های مشهد و جغتای با ۴۱ وقف و نیشابور با ۲۰ وقف بیشترین موقوفات را داشتند.

وی از ۱۷۴ موقوفه ثبت شده تعداد ۴۷ مورد را با نیت مذهبی، ۱۵ موقوفه جهت امور خیریه، ۴۵ موقوفه با نیات اجتماعی، ۶۸ موقوفه جهت مساجد، هشت موقوفه برای بقاع متبرکه و امام زادگان و دو موقوفه در ارتباط با عتبات عالیات عنوان کرد.

برنامه های هفته وقف

وی با اشاره به عناوین هفته وقف نیز گفت: امسال این هفته با عناوینی از جمله وقف همدل و همزبانی، روز دوم وقف سنت نبوی و سیره ائمه اطهار، روز سوم وقف نهاد ممتاز دینی، در چهارمین روز هفته وقف وقت تجلی مودت اهل بیت با تکریم امام زادگان، در روز پنجم وقف علم و فناوری و نقش حوضه دانشگاه، روز ششم وقف بانوان و مشارکت های مردمی و روز هفتم با عنوان وقف بهره وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است.

وی همچنین از راه اندازی ۱۲ پروژه عمرانی مربوط به امامزادگان در هفته وقف خبر داد و گفت: برگزاری نشست علمی وقف برای ترویج فرهنگ وقف دربین مردم و برپایی ایستگاه هایی برای پاسخ گویی به مشتاقان وقف از دیگر برنامه های اندیشیده شده دراین مناسبت است.

وی ادامه داد: همایش یاوران وقف نیز ۲۴ آذر ماه با هدف تجلیل از متولیان، مستاجرین، واقفین و دیگر افراد حقیقی و حقوقی که اداره کل را جهت ترویج فرهنگ وقف یاری کرده اند برگزار می شود.

وی گفت: تاسیس و بهره برداری دفاتر راهنمایی و مشاوره وقف از دیگر فعالیت ها جهت ترویج فرهنگ وقف است لذا تاکنون شش دفتر در این اداره کل و شهرستانهای محوری استان گشایش یافته است.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی همچنین از برگزاری همایش تجلیل و بررسی ابعاد آثار و برکات موقوفه گوهرشاد خبر داد و افزود: در همایش دیگری و در همین راستا در هرات افغانستان در کنار مزار «خانم گوهرشادآغا» مراسمی تدارک و برگزار می شود.

۸۵ درصد موقوفات دارای سند اجاره ای است

حجت الاسلام گنابادی همچنین با بیان اینکه در سال۱۳۹۳موفق شدیم با همکاری مسئولان افزون بر ۸۵ درصد اسناد رقبات موقوفات را به روز رسانی کنیم از همکاری واقفان و تلاش کارکنان ادارات اوقاف قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما