تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۸۶۸۹
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر خبر داد:

هفتمین همایش سیره عملی امام علی(ع) برگزار می‌شود

هفتمین همایش سیره عملی امام علی(ع) برگزار می‌شود
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در آستانه برگزاری این همایش ملی گفت: طی این هفت دوره برگزاری همایش سیره علوی بیش از هفتصد مقاله علمی و پژوهشی به این دبیرخانه ارسال شده است که حاصل تحقیق و پژوهش بسیاری از اندیشمندان ونخبگان علمی کشوراست.

مدير عامل بنياد غدیر گفت: در این مقالات که با موضوعات بسیار متنوع وگسترده درحوزه های حکومت، اقتصاد، اخلاق، سیاست، خانواده و تربیت تهیه و تدوین شده است قطره ای از اقیانوس بیکران تعاليم اميرالمومنين(ع) ارائه شده است که هرکدام به نوبه خود راه کاری ارزشمند و غنی برای اداره امور فردی و اجتماعی و حکومتی هر ملتی است که به دنبال سعادت و تعالي است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در هفت سال متوالی گفت: امروز بهترین آموزه ای که می تواند گره گشای مشکلات متنوع بشر در جهان باشد، پیروی کردن و عمل به سیره سراسر درس و آموزه اميرالمومنين(ع) است و بی شک رمز موفقیت و سربلندی بشریت نیز در گرو عمل به همین سیره و ماندن برعهد و پیمان با این شخصیت بی نظیر جهان بشريت است.

وی ادامه داد: اين وظيفه ای الهی و انقلابی است كه بر دوش صاحبان انديشه و دانش، نويسندگان و هنرمندان متعهد نهاده شده است كه این آموزه ها را با زبان روز و شكلی فاخر و اجرا شدنی در اختيار جهانيان قرار دهند.

وی روی آوری گسترده و فراگير مردم جهان به خداخواهی و معنويت، فروپاشی نظام ارزشی منحط غرب و اقتدار جمهوری اسلامی ايران به عنوان يك نظام دينی را نشانه هايی از هندسه آينده جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامي ايران به عنوان احياگر اسلام ناب محمدی و پرچمدار نظام مبتنی بر آموزه های علوی در عصر حاضر دارای نقش و جايگاه اصلی در اين پيچ تاريخی است.

امروز از يك طرف راهپيمايی بيش از بيست ميليون نفر در اربعین حسینی به مردم جهان پيام عشق و عدالت و آزاديخواهی می دهد و از سوی ديگر استيصال و واماندگی استكبار در برابرحمايت و يا مقابله با داعش كه فرزند ناميمون مشترك سرويس های اطلاعاتی غرب و ارتجاع منطقه است برخباثت و جنايت كار بودن سران استكبار گواهی می دهد و در چنين شرايطی است كه حوزه های علميه و دانشگاههای ما بايد برای معرفی اميرالمومنين و فضايل آن بزرگوار و تعاليم نجات بخش این اسوۀ حسنه علم و عدالت و مردم مداری بسیج شده و از همه توان و ظرفيت های خود استفاده نمايند .

وی برگزاری سه همايش علمی سال جاری كه با همت دانشگاهيان استانهای کرمانشاه، لرستان و گیلان برگزار می گردد را در راستای همين هدف دانست و ضمن تشكر از نماينده محترم ولی فقيه در استان لرستان و امام جمعه محترم خرم آباد و مسئولين دانشگاه پیام نور استان و سایر دانشگاه ها ی آن استان از تلاشهای روزافزون همه آنان قدردانی نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما