تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۸۷۰۱
از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی معرفی شد؛

ررسی صلح تاریخی امام حسن(ع) با معاویه در «بزرگترین صلح تاریخ»

ررسی صلح تاریخی امام حسن(ع) با معاویه در «بزرگترین صلح تاریخ»
به گزارش ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، با توجه به تشرف گسترده زائران و دلدادگان حضرت رضا(ع) از نقاط مختلف دنیا به حرم مطهر رضوی، بخش تولید کتاب و محصولات فرهنگی اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به منظور نشر معارف اسلامی و سیره رضوی برای مشتاقان، زائران و ارادتمندان اهل بیت(ع)، کتب متعددی در مناسبت های مختلف سال ویژه زائران غیرایرانی چاپ و منتشر کرده است.
با توجه به اینکه عرب زبانان بیشترین آمار تشرف یافتگان غیرایرانی به حرم مطهر امام رضا(ع) را در طول سال داشته اند به همین منظور کتاب بزرگترین صلح تاریخ، برگرفته از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به زبان عربی منتشر و میان زائران توزیع می شود.
این کتاب مشتمل بر ۱۰ فصل مجزاست که به بررسی شرایط صلح امام حسن(ع) با معاویه، ضرورت، اهداف و ثمرات این صلح تاریخی، تضادهای حق و باطل و اعتراضات به این صلح می پردازد.
این کتاب ۷۲ صفحه ای که به همت مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برای زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی جمع‌آوری و تدوین شده، در شمارگان ۱۰ هزار نسخه توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.
لازم به یادآوری است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۰۰ عنوان کتاب با محوریت قرآن، اهل بیت(ع) (به ویژه حضرت رضا(ع)) و انقلاب اسلامی به زبان های مختلف تهیه و تولید شده است
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما