تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۸۷۰۹

لزوم تلاش سریع و همگانی در تخصیص مکان برای زائران پیاده رضوی

لزوم تلاش سریع و همگانی در تخصیص مکان برای زائران پیاده رضوی

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائرین پیاده از پیگیری وضعیت اسکان ۲۰ هزار زائر پیاده‌ای که در راه مشهد هستند، خبر داد و عنوان کرد: تاکنون تنها توانسته‌ایم برای حدود پنج هزار نفر دیگر از این تعداد، امکانات اسکان را فراهم کنیم.

وی در ادامه از مردم و مسئولان درخواست کرد: هرکس هر امکاناتی دارد از زائران پیاده‌ای که به عشق امام رئوف می‌آیند دریغ نکنند زیرا در حال حاضر بسیاری از هتل‌ها و مهمان‌پذیرها فضای خالی داشته و کلیه ادارات نیز نمازخانه دارند اما متاسفانه این سه روز تمام آن‌ها تعطیل هستند، درحالی که اگر این فضاها را را در اختیار ما بگذارند این مشکل حل خواهد شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده بیان کرد: ما درخواست گرفتن یک سالن ورزشی از شرکت گاز را داشتیم اما تا زمانی که با شخص معاون استاندار تماس نگرفتند اجازه این کار را ندادند و یا در مورد اداره کل راه آهن نیز همین اتفاق افتاد.

وی با انتقاد از اینکه این حجم امکانات در شهر مشهد پس چه زمانی قرار است به کارگیری شود، اظهار کرد: زائر پیاده‌ای که در این برف شدید تنها به عشق حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) راهی مشهد شده‌ در حال حاضر تنها نیازمند فضایی برای استقرار است و این درحالی است که ما از کسی درخواست کمک مادی یا پذیرایی نکرده‌ایم بلکه تنها درخواست ما اختصاص مکانی برای اسکان زائران است.

رضایی، همکاری بیشتر و سریع‌تر کلیه مردم، نهادها و سازمان‌ها در این خصوص را خواستار شد و افزود: غالب سازمان‌ها با ما همکاری کرده‌اند اما متاسفانه بحرانی بودن وضعیت فعلی برای برخی هنوز جا نیفتاده و درک درستی از شرایط ندارند.

وی همچنین ابراز کرد: ما خیران زیادی را تجمیع کرده‌ایم که در حال کمک به ما هستند و در صورت فراهم بودن اسکان از طریق این افراد امکانات و ملزومات پذیرایی را به طور کامل مهیا خواهیم کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده در خاتمه با تأکید بر اینکه تنها درخواست ما نگهداری این زائران پیاده طی ۷۲ ساعت است، تصریح کرد: این زائران تنها حدود ۷۲ ساعت از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر روز شهادت امام رضا(ع) میهمان ما هستند لذا درخواست ما اینست کلیه افراد و سازمان‌هایی که توانایی تخصیص فضا همراه با پتو و موکت را دارند هرچه سریعتر اعلام کنند؛ البته ما باور داریم این افراد زائران امام رئوف(ع) هستند و خود حضرت قطعا به این ۲۰ هزار نفر نیز نگاه ویژه خواهند داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما