تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۸۷۲۶

همایش بزرگ رضویون در اسفراین برگزار می شود

همایش بزرگ رضویون در اسفراین برگزار می شود
حجت الاسلام محمد خانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این همایش همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور بیش از دوهزار نفر از زائرین روستاهای مجاور که به صورت پیاده به این امامزاده مشرف می شوند برگزار می شود.

وی اظهار کرد: براساس سنت دیرینه مردم مجاور روستای دهنه شیرین و مقصودآباد شهرستان اسفراین، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) با تشکیل کاروان هایی از شهر صفی آباد، روستاهای قنبرباغی، گسگ، قارضی، دهنه شور، نظرآباد، عادل آباد، که امکان سفر به مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را ندارند، مسیرهای ۸ تا ۱۵ کلیومتری جاده منتهی به امامزاده حمزه علیه السلام را به صورت پیاده طی نموده و خود را به این بقعه مبارکه می رسانند.

حجت الاسلام خانی در ادامه افزود: هیئت امناء امامزاده همراه با خیل زائرین و مجاورین این بقعه مبارکه، وظیفه ذاتی و شرعی خود می داند تا با برنامه ریزی‌های دقیق رفاهی و فرهنگی بخشی از وظایف خود را برای زائرین محترم انجام دهد.

وی تعظیم شعائر اسلامی، تکریم و تجلیل از مقام ولایت و امامت، تلاش برای تبدیل بقعه مبارکه به قطب فرهنگی را از جمله اهداف این همایش بزرگ عنوان کرد.

به گفته حجت الاسلام خانی، برنامه های این همایش سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی، قرعه کشی سفر کربلا به سه نفراز زائرین به صورت رایگان، اهدای محصولات فرهنگی و پذیرایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: این برنامه به همت هیئت امناء امام زاده حمزه(ع)، کانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری(ع)، مسئولین هیئت های پیاده، اهالی دهنه شیرین و مقصودآباد برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما