تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۸۷۳۸

تجلی عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در شعر شاعران اهل سنت

تجلی عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در شعر شاعران اهل سنت
همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر گروهی از شعرا و علمای اهل سنت از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در ویژه برنامه «سوگواره شعر رضوی» که به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، حضور یافتند.

«ملا زاهد» یکی از شعرای اهل سنت از بندر ترکمن، در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شعرا و عرفای اهل سنت کشورمان همواره به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت گرامی آن حضرت به ویژه امام رضا(ع) ابراز عشق و ارادت داشتند و در قالب‌های گوناگون شعری به زبان‌ها و لهجه‌های مختلف فارسی و عربی شعر سروده‌
اند.
وی ابراز کرد: این شعرا و ادبا با تأسی به پیشوای بزرگوار مذهبی خود در وصف و رثای حضرت علی(ع) و فرزندان گرامی آن حضرت، همواره به خلق آثار دلکش، جذاب، پرنغز، برگرفته از آیات و روایات و سرشار از مفاهیم و مضامین عالی اسلامی و سرشار از احساسات و عواطف پاک و خالصانه همت گماشته‌اند.
این شاعر سنی مذهب در ادامه عنوان کرد: نقطه اتفاق وحدت علمی و عملی همه آحاد مسلمین بعد از اعتصام به ثقل اکبر یعنی قرآن کریم همواره اهل بیت گرامی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بوده و خواهد بود.
وی که شعری را در مدح و منقبت حضرت امام رضا(ع) در حین تشرف به بارگاه ملکوتی آن حضرت در خراسان سروده است، ابراز کرد: «هست سلطان سریر ارتضاء قرآن عشق» عنوان مطلعی است که در رثای حضرت امام رضا(ع) سروده ام شاید این شعر وسیله‌ای باشد برای کسانی که می‌خواهند دلشان را با امام رضا(ع) گره بزنند.
ملا زاهد افزود: این شب شعر می تواند الگویی باشد برای همه دلسوزان به مکتب والای اسلام تا با کنار زدن اختلافات و احترام به عقاید یکدیگر، نقشه‌های زیاده‌خواهان و حق‌ستیزان را نقشه بر آب کنند و باعث خوشنودی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شوند.
لازم به یادآوری است: شب شعر سوگواره شعر رضوی، ۱۷ آذرماه با حضور شاعران آئینی برجسته کشور از جمله محمدجواد غفورزاده(شفق)، محمود اکبرزاده و غلامرضا شکوهی و همچنین شاعران اهل سنت از جمله امیر ختوانه، صبا محمد باخانی و با حضور امامان جمعه و جماعت اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
مرجع : قدس آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما