تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۸۷۷۴

رئیس سازمان حج : برگزاری آئین اربعین در فاصله 40کیلومتری داعش تعجب جهانیان را برانگیخت

رئیس سازمان حج : برگزاری آئین اربعین در فاصله 40کیلومتری داعش تعجب جهانیان را برانگیخت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا سعید اوحدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۶ میلیون جمعیت در این آیین معنوی با حضور خود مردم ساماندهی شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برگزاری این آیین معنوی باشکوه آنهم در کشوری جنگ زده عزت و شکوه پیروان خاندان اهل بیت (ع) را نشان می دهد گفت: عقل ها حیران می مانند که این آیین با چه برنامه ای با نظم و بدون مشکل به پایان رسید.

وی افزود: حتی وعده های غذایی در این آیین با نظم و کیفیت بود و مسلمانان عراقی به التماس از زائران پذیرایی می کردند که این چنین حرکات در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.

مهندس اوحدی اظهار کرد: با وجود همه فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام این آیین بدون هیچ مشکلی باشکوه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه موج اسلام گرایی در دنیا افزایش یافته است دشمنان اسلام و مسلمانان با ایجاد داعش سعی خواهند کرد این موج را کُند کنند.

وی در سخنانش به فاجعه منا در حج امسال اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از خانواده‌ها در جریان این حادثه عزادار شده و فاجعه بزرگی رقم خورد و باید دولت عربستان پاسخ گوی خانواده‌های حادثه‌دیده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن ابعاد حادثه منا را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خدمت در حج و زیارت خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات است که بالا ترین ارزش ها را دارد.
مرجع : خبرگزاری حج و زیارت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما