تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
۰
کد مطلب : ۲۸۸۱۷

ثبت رسمی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با امضای همه مراجع تقلید معاصر

ثبت رسمی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با امضای همه مراجع تقلید معاصر
حجت‌الاسلام رضوی شامگاه سه‌شنبه در همایش فاطمیه که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تیلیغات اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس و آیت الله العظمی وحید خراسانی در حسینیه این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) با امضای تمامی مراجع تقلید معاصر ثبت رسمی شد و این رویکرد سابقه ندارد که تمامی مراجع پای سندی را با اجماع امضا کرده باشند.

وی گفت: فقهای عظام با این حرکت، یک قدم جدی در تعظیم شعائر فاطمیه برداشته‌اند.

وی دومین حرکت مراجع تقلید در احیای شعائر فاطمی را پیاده روی با پای پیاده در روز سوم جمادی الثانی بیان کرد و اظهار داشت: بزرگان مذهب، فقهای عظام و مراجع تقلید به صورت مستقیم و غیرمستقیم با راهنمایی‌های خودشان قدم اول را در احیای شعائر فاطمی برداشته‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام رضوی، از سال ۱۳۷۹ که سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اهتمام مراجع تقلید در کشور به عنوان تعطیلی رسمی اعلام شده حرکت‌های فرهنگی و دینی در ایام فاطمیه به شکل مردمی اداره شده و هر روز گسترش می‌یابد.

وی گفت: بعد از ۱۵ سال از تعطیلی کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، کار تعظیم شعائر فاطمی به جایی رسیده که دیگر برگشت ناپذیر است و خادمان فاطمیه به قدری فعال هستند که می‌شود تعبیر معجزه‌آسا بودن را برای این حرکت به کار برد.

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به اینکه مطالبات فرهنگی مردم در ایام فاطمیه به شدت بالا رفته، تأکید کرد: مردم وقتی برای تعظیم شعائر فاطمی وارد صحنه شده‌اند، نیاز به مبلغ دینی، کتاب، سی دی و محصولات فرهنگی داشتند، بنابراین خادمان فاطمیه متناسب با مطالبات فرهنگی مردم به سمت تولید محتوا رفته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که در ایام فاطمیه انجام می‌شود اما هنوز در پاسخگویی به مطالبات مردم و رسیدن به شعاری که بزرگان و مراجع تکیه داشتند که فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود، فاصله داریم.

وی یکی از مولفه‌های عاشورایی شدن ایام فاطمیه را مردمی شدن این حرکت دانست و تاکید کرد: پذیرش و اقبال به همه سلیقه‌ها در زیر پرچم حضرت فاطمه(س)، عدم ایجاد حساسیت و ورودنکردن به اختلافات، گسترش کمی هیئت‌های مذهبی و مظاهر تعظیم شعائر، دسته‌روی هیئت‌های مذهبی، ارتقای معرفت دینی مردم و هماهنگی کامل با نهادهای فرهنگی و امنیتی و علمای هر استان مورد تأکید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما