تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۸۸۲۹

دعا عقاید انسان را در مسیر بندگی تقویت می کند

دعا عقاید انسان را در مسیر بندگی تقویت می کند
حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر در سلسله جلسات سخنرانی بیان وصایای رسول اکرم(ص) اظهار کرد: صلوات در دین اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و در قرآن نیز بر ذکر صلوات تأکید بسیار شده و آیاتی در این باب بیان شده است.
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: دعای انسان در برابر خداوند، به معنای اعلام بندگی و نیازمندی و پرستش او برای جلب عنایت و رحمت الهی است.
وی رفع فقر، رفع نفاق، خلاصى از دشوارى ها، قبولی حاجت، تندرستى و عافیت، حفاظت مال و جان، آمرزش گناهان، پاداش فراوان، نور بودن آن بر روی پل صراط، سنگین شدن ترازوی کارهای نیک انسان، شفاعت پیامبر اکرم(ص) و استجابت دعا را از جمله فوائد و آثار ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل او برشمرد.
حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به اینکه دعا روح و مغز عبادت است، افزود: اصول دین و هم معارف اصیل اسلام در ذکر صلوات نهفته است و اگر بناست همه اصول و فروع دین، اخلاق و تعالیم اسلام را در یک جمله خلاصه کنیم، جمله‌ای گویاتر از صلوات پیدا نمی‌کنیم.
سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: دعا، نه تنها در رهایی از گرفتاری‌ها و دردها و رنج‌های زندگی به انسان کمک می‌کند، بلکه گاهی اوقات سرنوشت زندگی را تغییر می دهد.
حجت الاسلام اسلامی فر با بیان اینکه دعا مهمترین وسیله برای فروطلبیدن رحمت است، تصریح کرد: عقل انسان او را نیازمند دعا می‌بیند، بنابراین او را به سوی عبودیت دعوت می‌کند تا با عبادت و پرستش او به عنایت و رحمتش دست یابد. وی با اشاره به اینکه صلوات خداوند متعال بر افراد متناسب با مقام و منزلت آنان است، گفت: خداوند متعال در قرآن به سه گروه صلوات فرستاده است که شامل چهارده معصوم(ع)، ذاکرین و صابرین است.
سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برترین هدف بندگان مؤمن، نزدیک شدن به ساحت قدس الهی و تقرب یافتن نزد خداوند است که این امر با دعا کردن میسر می شود.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما