تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۸۸۳۴

ضرورت توجه به پژوهش‌های کاربردی در حوزه فرهنگ دینی

ضرورت توجه به پژوهش‌های کاربردی در حوزه فرهنگ دینی
حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کاری که بدون تفکر و تحقیق انجام شود یا نتیجه نخواهد داشت و یا اگر نتیجه ای هم داشته باشد، پایدار و استوار نخواهد بود.

وی عنوان کرد: به همین دلیل امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب (ع) در حدیثی کوتاه عنوان کرده اند که هیچ کاری مانند پژوهش نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه حرکت انسان باید بر اساس علم و اطلاعات لازم باشد، گفت: حرکت بدون علم و آگاهی و داشتن اطلاعات لازم موجب سقوط و انحراف از مسیر اصلی حرکت و رشد و تکامل میشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: در قرآن و کلام معصومین و بزرگان بر کسب علم و آگاهی و بصیرت تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به لزوم توجه به کاربردی بودن پژوهش های حوزه فرهنگ دینی گفت: در پژوهش هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام می گیرد باید مواردی از قبیل کاربردی بودن پژوهش، نیاز روز جامعه به پژوهش مورد نظرو میزان تاثیرگذاری آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری یکی از محور های اصلی پژوهش در حوزه فرهنگ دینی است.

وی گفت: پژوهشگران این عرصه میتوانند با توجه به آموزه های سبک زندگی اسلامی در همه حوزه ها از قبیل خانواده، فرهنگ، اقتصاد وغیره پژوهش های کاربردی مفید و مثمر ثمری ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما