تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۸

جذب بدون محدودیت مداح توسط بعثه برای کاروان‌های عتبات

جذب بدون محدودیت مداح توسط بعثه برای کاروان‌های عتبات
حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری طرح «بهسازی مداحان» گفت: این طرح ویژه مداحانی اجرا شد که در بعثه مقام معظم رهبری کُد اعزام داشته و به عنوان مداح در کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات حضور پیدا می کردند.

وی ادامه داد: طرح بهسازی به عنوان چرخه پالایش مداحان با موفقیت اجرا شد و با شرایط اعلام شده از میان چهار هزار و ۷۰۰ مداحی که کد اعزام داشتند، حدود سه هزار نفر شرایط شرکت در طرح بهسازی را داشته و در آزمون شرکت کردند.

حجت الاسلام پروانه از موفقیت ۵۰ درصد افراد شرکت کننده در این آزمون خبر داد و گفت: از این افراد برای مصاحبه و بررسی نوار مداحی دعوت به عمل می آید و جزو افرادی هستند که شرایط اعزام به عنوان مداح را دارند.

وی در خصوص افرادی که قبول نشده اند اما شرایط ثبت نام را داشته اند، نیز گفت: این افراد می توانند در آزمون جدیدی که برای جذب مداحان جدید در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شرکت کنند تا در صورت قبولی برای مصاحبه دعوت شوند.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری با اشاره به اینکه سال ۹۰ آخرین سالی بود که بعثه مقام معظم رهبری به جذب مداح برای اعزام به عتبات عالیات اقدام کرد، گفت: اسفند ماه سال جاری آزمون ورودی مداحان جدید به چرخه اعزام با کاروان های عتبات عالیات برگزار خواهد شد که فراخوان آن نیز اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مداح در دوره جدید جذب خواهند شد، گفت: هیچ محدودیتی برای پذیرش و جذب مداح نداریم و هر مداحی که در آزمون قبول شد، در چرخه اعزام قرار خواهد گرفت و محدودیتی از نظر تعداد جذب وجود ندارد. در صورت بالا بودن درصد قبولی، به عنوان مثال مداحانی که قبلاً چهار بار در سال به همراه کاروان های عتبات عالیات عازم عراق می شدند، دو بار اعزام خواهند شد تا تمام مداحان جذب شده، امکان اعزام داشته باشند.

حجت‌الاسلام پروانه تصریح کرد: این مداحان صرفاً با کاروان هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند به عراق اعزام می شوند و کاروان های آزاد به صورت مستقل عمل می کنند. کاروان هایی که از سوی سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات می‌روند موظف هستند یک روحانی یا مداح همراه کاروان داشته باشند.

وی در پایان گفت: آزمون ورودی برای روحانیان عتبات عالیات نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد. یک آزمون نیز برای جذب معین برای کاروان های حج و یک آزمون نیز برای بازآموزشی معینه های حج تمتع خواهیم داشت. همچنین آزمون جذب معینه های جدید نیز برگزار خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما