تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۹

زنجانی‌ها مشارکت خوبی در ساخت پروژه‌های عتبات عالیات دارند

زنجانی‌ها مشارکت خوبی در ساخت پروژه‌های عتبات عالیات دارند
محمد امین زنجانی شامگاه شنبه در مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسگری (ع) در محل ستاد عتبات و عالیات استان زنجان به روند اجرای ساخت نیم ضریح سرداب حرم امامين العسكریین (ع) در استان اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه در چند قسمت انجام می شود که در قسمت اول بخش سازه چوبی است که ۱۰۰ درصد تمام و نصب شده است.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت: بخش قلم زنی در دو ماه کار جدی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قسمت نقره کاری نیز کار طراحی نقوش۹۰ درصد انجام شده است.

زنجانی افزود: بحث قلم زنی مس اواخر کار شروع می شود و مراحلی هم دارد که روش اجرا باید مشخص شود.

وی تصریح کرد: در مورد کتیبه ها قسمت مس که آب کاری طلا می شود، دو بخش دارد یکی قلم زنی است و بخش دیگر هم کتیبه های قرآنی و حدیث که باید خطاطی شود که با دستگاه سی ان سی کار خواهد شد تا دقیق انجام شده و خطوط دقیق در بیاید و بخش هنرهای چوبی هم برای پشت ضریح انجام می شود و با پیشرفت قلم زنی روی فلز، کار روی چوب هم شروع می شود.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان به مشارکت مردم در ساحت نیم ضریح سرداب حرمین امامین العسگرین اشاره کردو یاد آورشد: خوشبختانه مردم استقبال خوبی دارند و کمک های نقدی و غیر نقدی را به ستاد عتبات عالیات استان پرداخت می کنند و باید بیشتر توجه داشته باشند.

زنجانی گفت: ستاد عتبات عالیات استان زنجان بدون وابستگی به نهاد و ارگان و یا شخص خاصی اداره می شود.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات سه وظیفه اصلی اعم از بازسازی حرم، تامین خدمات زائران و گسترش صحن ها و حرم ها دارد.

زنجانی با اشاره به فعالیتهای ستاد عتبات عالیات استان زنجان اظهار داشت: در سالهای اخیر این ستاد نسبت به گسترش صحن ها و بازسازی حرم های مبارک گام های بلندی برداشته است.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت: ساخت ۱۲ پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین که هم اکنون بر روی گنبد نصب است، درب مصلی امامین کاظمین، درب روکش نقره حرم امام حسین(ع) و مشارکت در توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) که در حال ساخت است.

زنجانی به سهم مردم در این پروژه ها اشاره کرد و تصریح کرد: همه پروژه ها و طرحها فقط با مشارکت مردم و از طریق نذورات آنها ساخته و به بهره برداری می رسد.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان ادامه داد: برآورد اعتباری این طرح بیش از ۳ میلیارد تومان است که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته خواهد شد.

زنجانی روند اتمام اجرای طرح را یک سال و نیم عنوان کرد و گفت: در این مدت مردم می تواند هفته ای یک بار روزهای پنجشنبه از ساعت ۳.۵ تا پنج عصر به عتبات عالیات مراجعه کرده و از روند کار با خبر شوند.

وی تصریح کرد: آموزش قلم زنی به ۲۸ نفر از افرادی که در هنر قلم زنی مهارت دارند و از صنایع دستی معرفی شدند آموزش داده می شود.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات و عالیات استان زنجان ابراز کرد: اجرای پروژه از یک سال قبل شروع شده ولی کار اجرایی از اوایل امسال بوده که یک مدت کار اجرای ساخت سازه چوبی بود.

زنجانی در خاتمه افزود: کار قلم زنی هم دو ماه گذشته به طور جدی شروع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما