تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۸۹۰۵

آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) عید شیعیان و امتداد غدیر است

آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) عید شیعیان و امتداد غدیر است
یک عضو مجلس خبرگان گفت: آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) عید شیعیان و امتداد غدیر است و این روز مرهمی برای دردهای ستم‌دیدگان است.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت ۹ ربیع الاول سالروز آغاز ولایت مهدی موعود(عج) عنوان کرد: پس از شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع) بار سنگین امامت بر دوش مهدی موعود(عج) قرار گرفت.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: اگر چه حضرت مهدی (عج) قرن‌هاست که از دیدگان پنهان هستند اما اعتقاد به ظهور موجب می‎شود تا شیعیان خود را با تقوا و پرهیزگاری و پیروی از اهل بیت(ع) برای ظهور منجی بشریت مهیا سازند.

ممدوحی اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در دوران حیات با برکت خود با مجاهدت‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و دینی بستر و زمینه را برای ولایت امام مهدی (عج) مهیا ساخت و شب قبل از شهادت به دور از چشم ماموران خلیفه، نامه‌های بسیاری به شهرهای شیعه نشین ارسال کرد.

وی گفت: دستگاه خلافت سال‌ها با زیر نظر داشتن امام حسن عسکری(عج) سعی کرد تا فرزندی از ایشان بر جای نماند اما به خواست و اراده خداوند به نتیجه‌ای دست نیافتند و امام مهدی (عج) در خفا به دنیا آمد و کودکی‌اش را سپری کرد.

این استاد حوزه اظهار کرد: جامعه شیعی و اسلامی باید فرهنگ انتظار را نهادینه سازد و در اطاعت و تجدید عهد با امام زمان(عج) تلاش کند، بی شک براساس تعالیم اسلامی و مکتب شیعی یکی از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم (عج) است.

وی گفت: انتظار به معنای خودسازی است خداوند برای منتظران غیبت پاداش عظیمی در نظر گرفته است در این باره فردی که در انتظار واقعی به سر می‌برد خود را از ظلم، ستم، بی عدالتی و گناه به دور نگاه می‌دارد.

انتهای پیام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما