تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۸۹۱۵

هیچ شیعه ای حق ندارد به مقدسات اهل سنت بی‌احترامی کند

هیچ شیعه ای حق ندارد به مقدسات اهل سنت بی‌احترامی کند
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار علما و طلاب اهل سنت استان گلستان با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) وحدت را نیاز ضروری جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) داریم که می فرماید: «کسی که در میان مردم اصلاح می کند و اختلاف بر می چیند، همانند مجاهد فی سبیل الله است»؛ معنای این سخن آن است کسی که جهاد می کند، برای عظمت اسلام است و مصلح نیز با اصلاح میان مردم باعث عظمت اسلام است و هر دو دارای یک فلسفه است.

ایشان با اشاره به آیه ۶۵ سوره انعام گفت: خداوند قادر است که مخالفین اسلام و پیامبر خدا را به گونه های مختلف عذاب کند و یکی از عذاب ها این است که لباس اختلاف در اندام آنها می پوشاند بنابراین مسلمانان باید مراقب باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اختلاف از نظر قرآن امری مذموم و همپایه شرک شمرده شده است، اضافه کرد: شیعه و سنی اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند از جمله آنکه در بجا آوردن اعمال حج، اعمال ما مشترک است هرچند که اختلافات محدودی هم از نظر فقهی و علمی داریم اما اینها سبب نمی شود که شیعیان و اهل سنت به مقدسات یکدیگر بی احترامی کنند.

ایشان تاکید کرد: ما شیعیان و اهل سنت به مقدسات یکدیگر احترام می گذاریم، هیچ شیعه ای حق ندارد که به مقدسات اهل سنت بی‌احترامی کند و همه مراجع به این مسأله تأکید دارند؛ همچنین ما فتوای خود را در این مسأله به شیخ الأزهر مصر ارسال کردیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دشمن با تمام قدرت سمپاشی می کند تا میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند و نتیجه آن همان است که در سوریه، عراق و برخی کشورهای دیگر وجود دارد یعنی مسلمانان را به جان هم می اندازند و در این میان شیعه و سنی آسیب می بینند در حالی که دشمن با خیال راحت نشسته و تماشا می کند.

ایشان بیان کرد: اخیرا شیخ الأزهر که خود منادی وحدت است، مقاله‌ای علیه شیعیان منتشر کرده است که باعث تعجب است؛ شیاطین با ارائه برنامه های شبکه های تلویزیونی معاند، شیخ الأزهر را وسوسه کردند، غافل از اینکه این شبکه ها مربوط به شیعیان نیست و عده ای مزدور این شبکه ها را مدیریت می کنند. یکی دو شبکه تلویزیونی با هزینه دشمنان اسلام در فعالیت هستند و به علمای اهل سنت فحاشی می کنند، آنها در برنامه های خود به مراجع تقلید شیعیان، علما و مقام معظم رهبری نیز بی‌حرمتی می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اتحاد مسلمانان را عامل شکست دشمنان در توطئه های تفرقه آمیز دشمنان دانست و تصریح کرد: برای آمریکا و اسرائیل، شیعه و سنی فرقی ندارد همانطور که در اخبار هم شنیدید، نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفته است که همه مسلمانان را از این کشور بیرون می کند و این مسأله نشان می دهد که آنها دشمن اسلام هستند.

ایشان سخنی از یکی از سیاستمداران انگلیسی نقل کرد و افزود: این سیاستمدار انگلیسی می گوید: «تا زمانی که سه چیز در میان مسلمانان است، ما در خطر هستیم، مادامی که کعبه مورد توجه است، نام پیامبر اسلام بر بلندای شهر طنین انداز است و قرآن کریم بین مسلمانان است، ما در خطریم، من دستور می دهم که قرآن را بسوزانید، کعبه را ویران کنید و نام پیامبر را از گوش ها و صحنه های زندگی مسلمانان بردارید، در غیر این صورت، نصرانیت در خطر است».

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: هدف دشمنان نابودی مسلمانان و محو آثار اسلامی است اما وحدت مسلمانان، نقشه های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

او با بیان اینکه که اهل سنت نیز به اهل بیت(ع) علاقمند هستند، عنوان داشت: محبت اهل بیت(ع) قدر مشترک شیعیان و اهل سنت است و این مسأله و وحدت مسلمانان باعث ناراحتی دشمن است.

آیت الله مکارم شیرازی نقش انگلستان در تفرقه مذهبی در هندوستان یادآور شد و گفت: «اختلاف بینداز و حکومت کن» قانونی است که از سه هزار سال پیش وجود داشته و در حال حاضر هم است و این میان وظیفه داریم مراقب توطئه دشمنان باشیم.

انتهای پیام
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما