تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۸۹۴۸
عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اثبات امامت و ولایت در جهان یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری است

اثبات امامت و ولایت در جهان یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری است
آیت‌الله رضا استادی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید علی موسوی بهبهانی که به مناسبت هفته پژوهش در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه معرفی و اثبات امامت و ولایت در جهان یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری است، اظهار داشت: از اینرو اثبات این امر جز با استناد به قرآن، احادیث و روایات و منابع به نگارش درآمده توسط اساتید علمای دینی ميسر نیست.

وی با اشاره به جایگاه علمی آیت‌الله سید علی موسوی بهبهانی در جهان اسلام ابراز داشت: این عالم بزرگوار پنج کتاب را تالیف کرده است که كتاب «مصباح الهدایت فی اثبات الولایت» او، یکی از بهترین منابع برای اثبات امامت و ولایت در زمان کنونی است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر جهان اسلام باید با الگوگیری از منش زندگی آیت‌الله بهبهانی نسبت به کسب علم و دانش و گذراندن زندگی راه درست را بیابند، افزود: این عالم بزرگوار با وجود اینکه در دروس پایه در ایران تا قبل از ۱۸ سالگی ضعف‌هایی داشت اما با حضور در نجف و استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور عراق موفقیت‌های زیادی را کسب کرد که برای برخی به دور از باور بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بهبهانی پس از گذراندن دروس فقهی به ایران بازگشته و بیش از ۲۳ سال در رام‌هرمز به تدریس پرداخته است، اضافه کرد: پس از آن نیز به درخواست آیت‌الله آقاسیدحسین قمی در کربلا حضور یافت و به تدریس دروس دینی و برای مدت دو سال نیز به تدریس دروس خارج فقه و اصول پرداخت.

آیت‌الله استادی با اشاره به اینکه راه‌اندازی حوزه علمیه رام‌هرمز یکی از فعالیت‌های شایسته آیت‌الله بهبهانی در کنار تالیف کتاب‌های مختف بوده است، افزود: خود وی نیز در این حوزه به تدریس دروس فقهی پرداخت.

وی «ابا العلما» را از خصوصیات به کار برده شده برای آیت‌الله بهبهانی توسط رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد و گفت: به کار بردن این خصوصیت برای این عالم بزرگوار بیانگر جایگاه علمی آیت‌الله بهبهانی است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تالیف کتاب «مصباح الهدایت فی اثبات الولایت» توسط آیت‌الله موسوی بهبهانی برای اثبات بزرگی این مرجع عالیقدر کافی است، اظهار داشت: این عالم بزرگوار در این کتاب بدون آنکه از روایات شیعی استفاده کند از ذیل ۴۰ آیه قرآن کریم توانست ولایت امیرالمومنین(ع) را ثابت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما