تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۸۹۵۳
نماینده کمسیاریای عالی حقوق بشر عنوان کرد:

حضرت علی(ع) بنیانگذار مبانی اساسی حقوق بشر است

حضرت علی(ع) بنیانگذار مبانی اساسی حقوق بشر است
فرانچسکو موتا نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق با حضور در نجف اشرف به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شد و با مسؤولان آستان علوى ديدار كرد.
فرانچسکو موتا درباره حضور خود در حرم مطهر علوی اظهار داشت: برای اولین بار است که به زیارت امام علی(ع) می‌آیم. در این سفر بنیان‌گذار نخستین مفهوم و مبانی حقوق بشر طی قرون متمادی را زیارت کردم و برای من یک زیارت تاریخی بود.
وی افزود: تعالیم و ارزش‌های حضرت علی(ع) از لحاظ عدالت والا و عظیم است. رفتار دلیرانه او و حمایت از مردم و حق‌ستانی و بخشایش بی‌نظیرش راز شهرت و مقام بزرگ و پرطرفدار بودن اوست. امروزه سخنان ارزشمندش تدریس می‌شود و مدارک تحصیلی عالی در زمینه مطالعه سخنانش اعطا می‌شود.
نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر در ادامه به روابط گسترده این سازمان جهانی اشاره کرد و گفت: رابطه این سازمان با تمامی کشورها و سازمانها برقرار است و طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است دیدارهای دیگری صورت بگیرد تا اهداف مشترک آستان علوی و این سازمان به صورت جدی بررسی شود.
موتا خاطر نشان کرد: طی حضور در نجف توانستم با شماری از افراد برجسته علمی و مذهبی دیدار کنم و مسائل مختلفى در زمينه حقوق بشر را با ايشان در ميان بگذارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما