تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۸۹۸۶

اخلاق نبی مکرم اسلام(ص)، تجسم آیات قرآن کریم است

اخلاق نبی مکرم اسلام(ص)، تجسم آیات قرآن کریم است
حجت الاسلام و المسلمین کشاورز در سلسله جلسات «پرسمان دینی» حرم مطهر رضوی که در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، درباره حسن خلق و سیره پیامبر(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اساس اسلام بر حسن خلق نهادینه شده است تا جایی که رسول گرامی اسلام در روایتی می فرمایند: «الدین حسن الخلق»، یعنی دین همان حسن خلق است.
وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) فلسفه بعثت انبیاء را نهادینه کردن مکارم اخلاقی در بین بشریت معرفی کرده است و از سوی دیگر نیز داشتن حسن خلق، از شرایط قرار گرفتن در زمره یاران صاحب الزمان(عج) بشمار می رود.
این کارشناس دینی افزود: اولین موضوعی که در قیامت مورد سنجش و میزان قرار می گیرد «اخلاق» است.
وی با اشاره به اینکه اخلاق نبی مکرم اسلام(ص)، تجسم آیات قرآن کریم است، اظهار کرد: هر آنچه که در قرآن در زمینه مومن و انسان کامل مطرح شده، در وجود نازنین رسول گرامی اسلام(ص) قابل مشاهده است.
حجت الاسلام کشاورز ادامه داد: رسول الله(ص) در تمام مراحل زندگانی خویش اهل تواضع بوده و صفات امین بودن، صادق بودن، مهربان بودن ایشان، مربوط به قبل از بعثت است.
به گفته وی یکى از ابزارهایى که پیامبراکرم(ص) از آن براى دعوت به خدا استفاده کرده، موعظه حسنه است.
این کارشناس دینی افزود: پیامبر(ص) همواره با افراد پاک و با ایمان مانند سلمان، ابوذر و بلال همنشین بود و برای وی فرقی نمی کرد که این افراد پاک، از اشراف باشند یا از فقرا، برای وی تنها تقوا و ایمان ملاک بود.
حجت الاسلام کشاورز ادامه داد: از نظر اسلام، وجود مبارک پیامبر(ص) نمونه ای برای پیروی عملی و رفتاری بشمار می رود، نمونه ای که روش های عملی و رفتاری آن در همه شئون فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قابل دست یابی و پیروی برای مسلمانان است.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما