تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۹۰۰۰
رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی:

بدر اسلامی جانشین هلال شیعی و هلال سنی

بدر اسلامی جانشین هلال شیعی و هلال سنی
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: ما در شرایطی میلاد پیامبر (ص) را جشن می گیریم که از هر زمان دیگری به راه و سیره و اخلاق آن بزرگوار برای زندگی، تمدن، وحدت و پیشرفت خود نیازمندیم. امروز در شرایطی میلاد آن پیامبر عظیم الشان گرامی می داریم که از هر زمان دیگری چهره پیامبر در میان افکار جهان مظلومتر از سالهای گذشته است.

رییس جمهور افزود: اگر روزی فکر و غصه ما بر این بود که متجاوزین و قدرتهای خارجی دشمنان اسلام به جان مسلمانها افتاده‌اند و کشوری از کشورهای اسلامی را اشغال کرده‌اند و به کشتار مسلمانها می‌پردازند متاسفانه امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در جمع کشورهای اسلامی یا کشوری به کشور دیگر می‌تازد و بمب و موشک را بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزد یا در نیا اسلام گروهها و گروهک‌هایی به نام اسلام و جهان تیغ بر رخ مسلمین می‌کشند و چهره خود پیامبر را هم مشوه به جهانیان معرفی می‌کنند. شاید روزی تصور نمی کردیم رژیم صهیونیستی و کشتار مسلمانان علیه آن رژیم را فراموش کنیم.

رییس جمهور با اظهار اینکه هویتی که برای اسلام امروز تعریف شده تقابل هویت بین اسلام و غیراسلام و تدین و کفر نیست، تاکید کرد: همه ادیان الهی در یک کلمه خلاصه شده است و آن عبارت بی چون و چرای فکرمان حق و اجتناب از قدرتهای غیرخدایی و جز خدایی است.

روحانی با اظهار اینکه چطور اساس هویت ما که بر مبنای توحید در برابر کفر و الحاد باید ترسیم شود از آغاز به عنوان هویت این مذهب علیه آن مذهب مطرح می‌شود، گفت: تکفیر از خشونت فکری تحجر و عدم اعتدال نشات می‌گیرد و چرا جامعه مدارس و درسهای ما بر مبنای هویت توحید و معاد مطرح نمی‌شود و مگر اسلام جز لااله الله و محمد رسول الله است.

رئیس جمهور با اظهار اینکه لااله الله و محمدرسول الله به عنوان پایه اصلی شهادتین است و چیز دیگری به عنوان اسلام مطرح نیست، افزود: اگر تفاوتها وجود دارد و تفسیرها و تعبیرهایی متفاوت از هم وجود دارد این طبیعت انسان است و تفاوتها قابل قبول است اما تنازع چرا؟چرا اهم را فدای مهم می‌کنیم و چرا اصول اساسی که باید مایه وحدت جهان اسلام باشد را از یاد برده‌ایم و چرا به کتاب و سخنی که مربوط به قرنها پیش است و در حالیکه همه کلمات آن را می‌دانیم به آن نقد می کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه کتاب خدا می تواند تنها مبنای اعتقاد عقیده و اراده ما باشد اظهار داشت: ما خوشخبتانه در بسیاری از کلمات و سیره پیامبر به اتفاق نظر رسیده‌ایم و معتقدیم اسلام در برابر کفر و الحاد باید مطرح شود و هویت شیعه در برابر سنی یا حنفی یا شافعی یا علوی یا این و آن نباید مطرح باشد و ما یک هویت داریم و آن هم هویت اسلامی است.

آنچه به نام هلال شیعه عده‌ای تبلیغ می‌کنند یک گفتمان بیمارگونه غلط است

روحانی با تاکید بر این نکته که آنچه که به نام هلال شیعه تبلیغ می شود یک گفتمان بیمارگونه و غلط است، تصریح کرد: ما نه هلال شیعه داریم و نه هلال سنی بلکه یک بدر اسلامی داریم.

روحانی با اظهار اینکه ما در دنیای اسلامی هستیم باید متحد باشیم، افزود: من از صاحب نظران و اندیشمندان و مسئولین فرهنگی کشورهای اسلامی سوال می کنم که ویرانی سوریه به نفع کیست؟ اگر ما خیابانهای سوریه و بناهای این کشور را تخریب کنیم و اگر نقش مردم سوریه را به جز به دیگران بفروشیم و اگر کشوری که در کنار متجاوز اصلی منطقه یعنی اسراییل مقاومت کرده را تضعیف کند به نفع کیست؟

رئیس قوه مجریه در ادامه اظهارات خود در کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان اینکه آیا تضعیف سوریه به نفع دنیای اسلام است؟ گفت: آیا تضعیف این کشور به نفع همسایگان منطقه مسلمان آن است؟ آیا تضعیف سوریه موجب بقای ترکیه اردن امارات عربستان و قطر می‌شود؟

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه سوالاتی که از صاحبنظران و اندیشمندان دنیای اسلام پرسید، گفت: آیا تضعیف سوریه موجب بقای ترکیه اردن عربستان امارات و قطر می شود و چه کسی از ویرانی سوریه خوشحال است جز اسراییل. چه کسی از جنگ در عراق خوشحال است جز اسراییل و غیرمسلمانها؟

رییس جمهور با اعلام اینکه ۸۴ درصد خشونت و ترور در دنیای اسلام در آفریقا شمال آفریقا خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است، عنوان کرد: اگر ما مسلمانها در برابر خون مسلمانها مسئول نیستیم و نباید پاسخگو باشیم پس چه کسی باید جوابگو باشد آیا این قابل قبول است که پول نفت مسلمانها را به آمریکا بدهید و بمب و موشک برای ریختن بر سر مردم یمن بخرید. آیا این قابل قبول است که موشکهای ضدزره از امریکا بخرید و در اختیار جبهه النصره و باقی گروهک های تروریستی بگذارید.

روحانی با اظهار اینکه چه شده است ما را که در برابر این همه کشتار و خونریزی سکوت کرده‌ایم یا به نفع عاملان اصلی خونریزی کمک می کنیم خاطرنشان کرد: آیا این برای دنیای اسلام شرم نیست که مسلمانها با بچه های کوچک در زمستان سرد از میان دریا و دریاچه ها و قایق‌ها به پشت در یک کشور غیراسلامی بروند و آن کشور هم آنها را پشت دروازه نگه دارد؟

وی تاکید کرد: آیا پیامبر و اصحاب پیامبر اگر امروز در میان ما بودند این فاجعه بزرگ را تحمل می کردند؟

رئیس دولت یازدهم در بخش دیگری از گفته‌های خود در میان اندیشمندان اسلامی حاضر در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران تصریح کرد: ما باید از خشونت فکری و گفتمان آغاز کنیم و جلوی آن را بگیریم و جلوی تصویر منفی اسلامی در فضای مجازی و حقیقی در دنیای امروز را بگیریم و این ظلم بزرگی به مسلمانها و مردم سوریه عراق و یمن و لیبی است که ظلم را بر چهره رحمانی اسلام می کشاند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تصریح اینکه پیامبر ما پیامبر رحمت است و این دین دین رحمت است، عنوان کرد: در آغاز نماز این دین درخصوص قرائتش خدای رحمان را یاد می‌کنیم و پای نماز هم با کلام و صلح و دوستی تمام می‌شود و این دین، دین محبت و برادری است و این دین، دینی است که پیامبرش مکلف شد تا با عفو و بخشایش طلب آمرزش و مغفرت و سخن گفتن به میان مردم برود و این اسلامی را که برای ما آورد اسلام حسن الخلق است.

وی به بعثت پیامبر اشاره کرد و گفت: بعثت پیامبر برای حسن خلق بود و امروز در شرایط این چنینی جهان ما راهی جز ان نداریم که دست به دست هم دهیم و من همه کشورهای اسلامی این منطقه و خارج منطقه را دعوت می‌کنم حتی آنهایی که تا امروز بر سر همسایگان خود موشک ریخته اند را هم برای وحدت دعوت می‌کنم.

رییس جمهور کشورمان در ادامه در دعوت از همه کشورهای مسلمان برای ایجاد وحدت بین امتهای اسلامی گفت: من حتی آنهایی را که تا امروز بر سر همسایگان خود بمب و موشک زده‌اند را هم دعوت می کنم که دست به دست هم دهیم و راه درست را پیش گیریم.

رییس جمهور در ادامه به پولهای خرج شده برای تقویت داعش و گروهک‌های تروریستی دیگر اشاره کرد و گفت: اگر پولهایی که در یکسال گذشته به آمریکا برای خریدن بمب و موشک و ریختن آن بر سر ملت مسلمان توجه کنیم می‌بینیم که اگر همین میزان پول را برای فقیران کشورهای مسلمان خرج می کردیم آیا دیگر کسی شب شکم گرسنه بر بالین نمی گذاشت و عامل اصلی اصلی ایجاد داعش و گروهکهای تروریستی فقر مادی و فقر فرهنگی است و بیایید فقر مادی و فقر فرهنگی را از بین ببریم.

روحانی خاطرنشان کرد: مگر وحدت اسلامی بجز وحدت اقتصادی کشورهای اسلامی امکانپذیر است و اگر اقتصاد و علم و دانشگاههای ما به دنیای غیراسلام متحد باشند آنگاه از وحدت و اتحاد برای تقویت اسلام نمی توان برادری ایجاد کرد.

روحانی در بخش دیگری از بیانات خودش به عدم وجود برادری بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مگر پیامبر اسلام فقط با کلام اسلام را ترویج می کرد که ما امروز می خواهیم فقط با کلام برادری داشته باشیم. باید عالمان صاحبان نظر و صاحبان منبر و مسئولین دانشگاهها و حوزه‌های علمیه با کلامشان در دنیای اسلام سدی در برابر تروریسم ایجاد کنند. بدانید ترور و تروریسم با بمب از بین نمی رود.

رییس دولت یازدهم گفت: ما با تغییر گفتمان باید مسیر تروریسم را از بین ببریم در ایران روزی حاکمانی به نام مغول مسلط شده‌اند و عالمان را کشتند و مسجدها را ویران کردند اما آن موقعی که فرهنگ گفتمان شکل گرفت همینها با تکیه بر گفتمان ایرانی مروج احکام رافت و سازنده مساجد بزرگ کشور هستند.

روحانی در ادامه به تقویت فکر جوانهای دنیای امروز اشاره کرد و افزود: بزرگترین وظیفه ما امروز تصحیح تصویر اسلام در افکار جهان است.

وی با یادآوری گفته امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه هیچ قدرتی در برابر افکار عمومی دنیا نمی تواند بایستد، گفت: اگر ما توانستیم افکار عمومی دنیا را به رحمت واقعی اسلام بکشانیم و اسلام واقعی را ترویج کنیم موفق شده ایم وگرنه در دنیای امروز اگر افکار عمومی اسلام را از دیدگاه خشونت منطقه را ببیند چگونه می توانیم افکار عمومی جهان را در مسیر پیامبر قرار دهیم.

رئیس دولت تدبیر و امید به طرح خودش در سازمان ملل که توانست اکثر قاطع آراء را جلب بکند اشاره کرد و گفت: ما از روز اول به دنیا گفتیم که راه ما جهان عاری از خشونت است و در این مدت هم گفتیم که هر مشکلی را در حدی که باشد می توانیم پای میز ذاکره و گفتمان حل کنیم. ما پیچیده‌ترین مساله سیاسی بین‌المللی را با مذاکره حل کردیم.

روحانی با اظهار اینکه ما توانستیم با مذاکره با قدرتهای جهانی اختلاف بی منطقی که سالها بین ما بود را فعال کنیم، افزود:‌ پیچیده‌ترین مساله سیاسی بین المللی با گفتمان به راه حلی کشاندیم که به نفع طرفهای مذاکره کننده منطقه و جهان باشد.

وی تصریح کرد: ما توانستیم به دنیا ثابت کنیم که بعد از ۱۲ سال تهمتهایی که بر ما روا داشتند و همسایگان ما را از ما ترساندند و گفتند ایران در مراکز مخفی در حال ساختن بمبهای هسته ای است را از بین ببریم.

بعد از ۱۲ سال معلوم شد جمهوری اسلامی ایران به کسی دروغ نمی گوید

رییس دولت یازدهم گفت: بعد از ۱۲ سال معلوم شد جمهوری اسلامی ایران به کسی دروغ نمی گوید و ما همواره راست گفته‌ایم و بعد از ۱۲ سال آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران مرکز مخفی غنی سازی اورانیوم ندارد و مواد هسته ای ایران در مسیر نظامی انحرافی نداشته است.

وی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: که پرونده نظامی گری ایران کاملاً بسته است و ما از این پس به آینده می‌نگریم پس می توان با منطق و استدلال برای وحدت به راه حل رسید و مشکلات عظیم و پیچیده را با مذاکره حل کرد. اگر ما می توانیم با ۶ قدرت جهانی برجام را خلق کنیم از این مدل برای حل مشکلات خودمان استفاده کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: اگرما می توانیم با ۶ قدرت جهانی برجام را خلق کنیم پس می توانیم از این مدل برای حل مشکلات خودمان استفاده کنیم و فکر نکنیم گروهک‌های تروریستی راه حلی برای حل مشکلات جهان خواهد بود.

فکر نکنید اگر با رهبر یک کشور مخالف هستید می توانید با بمب رهبر آن کشور را تغییر دهید

رییس جمهور به حمایت از گروهک‌های تروریستی از سوی برخی کشورها به منظور تغییر دولت سوریه اشاره کرد و افزود: فکر نکنید اگر با رهبری یک کشور مخالف هستید می توانید با بمب و موشک رهبر آن کشور را تغییر دهید.

وی تاکید کرد: آینده کشورها به دست ملتهاست و هیچ کشور خارجی نمی تواند درباره اینده یک ملت تصمیم بگیرد و همه در برابر قدرت ملتها سر توازن فرو می‌آوریم.

وی عنوان کرد: مگر می شود مظهر حکومت یک کشور را تضعیف کنیم و مدعی مبارزه با تروریسم باشیم؟

وی گفت: اگر می خواهید به ندای پیامبر اسلام لبیک بگوییم همه باید به سهم خودمان فریاد پایان خشونت و معرفی اسلام رحمانی به جهانیان را سر دهیم و برای نزدیک شدن به هم دست به دست هم دهیم و برای آینده دنیای اسلام آینده‌ای که به نفع همه مسلمانان باشد کار کنیم.

رییس جمهوری ایران گفت: ما باید تجربه علمی را در اختیار یکدیگر بگذاریم و روابط اقتصادی را تقویت کنیم تا به نفع فقرای اسلام گام برداریم و چهره واقعی اسلام را در زبان و عمل و گفتمان به جهانیان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: این کار اگرچه دشوار است اما شدنی است و وظیفه ماست.

وی به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره)‌اشاره کرد و گفت: ایشان این هفته را هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند تا همه مذاهب اسلامی به یکدیگر نزدیکتر شوند و مقام معظم رهبری نیز بر وحدت و نزدیکی دنیای اسلام در این هفته تاکید داشته‌اند.

رییس دولت یازدهم گفت: ما تنها هفته وحدت نداریم باید همه روزهای ما وحدت باشد و ما باید با وحدت اتحاد دشمنان اسلام و اهدافشان را از میان ببریم و ما می توانیم امت واحد اسلامی باشیم.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما