تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۹۰۰۸

توجه توامان به قرآن و اهل‌بیت(ع) عامل اصلی وحدت امت اسلامی است

توجه توامان به قرآن و اهل‌بیت(ع) عامل اصلی وحدت امت اسلامی است
ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، که در سالن اجلاس اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: امروز در شرایطی کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود که جهان اسلام در وضعیت بدی قرار دارد، همه ما باید از پیامبر(ص) درس گرفته و منطق و عاطفه متوازن را محور رفتار خود قرار دهیم.

وی افزود: بحران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و تئوری جهان اسلام به علت عدم راده و وجود فقر است در حالیکه خداوند انسان را مختار آفریده است تا بتواند سرنوشت خود را با اراده و خواست خود تعیین کند.

وزیر امور خارجه عراق، عنوان کرد: مسلمانان دارای انرژی معنوی همراه با ایمان هستند که با همین امر می‌توانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند، امروز مسلمانان با اراده در برابر تروریست‌ها ایستادگی می‌کنند، تروریست‌هایی که از کشورهای مختلف آمدند تا همین اراده‌ها را از ما بگیرند.

جعفری، با اشاره به اینکه امروز ملت مسلمان عراق با نیابت از اقتدار جهان اسلام در مقابل تروریست‌ها ایستادگی می‌کند، اظهار داشت: با وجود تعداد زیاد تروریست‌ها ما در مقابل آنها ایستادگی کردیم و سبب عقب‌نشینی آنها شدیم زمانی ۵۵ درصد کشور ما در دست تروریست‌ها بود اما امروز تنها ۱۹ درصد آن در دست آنها است.

وی افزود: امروز ما دیگر به دولت‌ها و حاکمان دنیا امید نداریم بلکه نگاه ما به حمایت ملت و مردم خودمان است، مردمی که به مرجعیت دینی و سیاسی پاسخ مثبت داده و به شکل بسیج در مقابل دشمن ایستادگی کرد، همه ما باید اختلافات خود را کنار بگذاریم و در سایه اتحاد و توسل به قرآن به حل مشکلات جهان اسلام بپردازیم.

وزیر امور خارجه عراق، ابراز کرد: امروز تنها عامل اصلی، پیروزی ما مسلمانان وحدت است که آن نیز با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند باید به قرآن و اهل‌بیت(ع) او تومان توجه داشته باشیم به دست می‌آید، همه مصیبت‌ و مصائبی که امت اسلامی به علت در کنار هم نداشتن این دو است، امیدوارم این اجلاس بتواند گام‌های عملی در تحکیم وحدت امت اسلامی بردارد.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما