تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۹۰۴۹

مکتب اهل بیت(ع) راهگشای مسیر هدایت انسان است

مکتب اهل بیت(ع) راهگشای مسیر هدایت انسان است
حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) یادآور برکات بی پایان این گوهر بی بدیل هستی در زندگی انسان‌هاست.
وی با بیان اینکه با تولد نبی رحمت(ص) شیاطین از هفت آسمان متروک شدند، افزود: در شب میلاد پیامبر(ص) در عالم بالا فرشتگان به اذن خداوند متعال بهشت و نهر کوثر را زینت کردند و تحولاتی در جهان به وقوع پیوست.
وی با اشاره به اینکه با ولادت پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام، تحولاتی عظیم با معیارها و اصول متعالی پدید آمد، افزود: رفع تبعیض های اجتماعی و تحول اخلاقی، احترام به کرامت انسان، آزادگی و عدالت از جمله محورهای اصلی پیام پیامبر(ص) بود.
سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در تحولات روحی بشر نقش ارزنده ای ایفا کرد و به جای جسم، روان انسانی را زنده کرد.
طباطبایی با اشاره به اینکه شریعت حضرت محمد(ص) کامل‌ترین شریعت الهی است و این شریعت تا قیامت زنده و پویا خواهد ماند، افزود: معجزات زمان تولد پیامبر اکرم(ص) بیشتر و عجیب‌تر از معجزات دیگر انبیا بود، چرا که حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده خداست و کامل‌ترین عقاید، اخلاق و احکام را به همراه داشت.
وی با تاکید بر این مطلب که آشنایی با پیامبر(ص) باعث انعکاس نور و رحمت الهی در زندگی انسان است، گفت: تعالیم حیات‌بخش پیامبر(ص) نه تنها جامعه اسلامی بلکه جهان را متحول و متوجه ارزش‌های اسلامی و انسانی می کند.
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: خداوند متعال حضرت محمد(ص) را به عنوان الگو و اسوه حسنه برای بشریت قرار داده است، بنابراین تبعیت از سیره نبوی انسان را از منجلاب انحرافات دنیوی نجات می بخشد.
وی در ادامه با بیان اینکه امام صادق(ع) احیاگر فقه و علوم اسلامی بودند، اظهار کرد: امام صادق(ع) مکتب اسلامی را پایه‌گذاری کردند و علوم الهی و نبوی را ترویج دادند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما