تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۹۱۱۶

قطع روابط عربستان با ايران در اعزام حجاج تاثير مي‌گذارد

قطع روابط عربستان با ايران در اعزام حجاج تاثير مي‌گذارد
حسين نوش آبادي در بيست و دومين نشست خبري خود در خصوص اعدام آيت الله نمر توسط عربستان سعودي افزود: اين اقدام سعودي‌ها قطعا با هدف تشديد اختلافات ميان شيعه و سني صورت گرفته است و تبعات آن دامن آن ها را خواهد گرفت.

وي ادامه داد: اشتباه ديگر سعودي ها قطع ارتباط با جمهوري اسلامي ايران بود كه نشانه بي خردي، بي تدبيري و ناپخته بودن مسئولان اين كشور است و همچنين نشانه ديگري از سردرگمي و سرپوش گذاشتن جنايات شان محسوب مي شود.

نوش آبادي گفت: بي‌تدبيري و بي‌کفايتي مسئولان عربستاني در موضوع حج امسال روال رو به زوال حكام سعودي را كامل تر مي کند.

سخنگوي وزارت ارشاد در پاسخ به سوالي درباره اعزام زائران ايراني به حج و عمره افزود: قطع روابط ديپلماتيك عربستان با ايران به تبع در اعزام حجاج براي حج عمره و تمتع تاثير مي‌گذارد، گرچه سياست سازمان حج و زيارت اين بوده است كه خود را درگير مسائل سياسي نكند چراكه معتقديم حج يك عمل معنوي است.

نوش آبادي گفت: ‌فعلا نمي توانيم اظهارنظر سريعي درباره اعزام به حج در سال آينده داشته باشيم و با توجه به اينكه ثبت نام حجاج در بهمن آغاز مي شود بايد منتظر باشيم و ببينيم كه آيا اعزام حجاج با توجه به رفتار گستاخانه سعودي ها انجام خواهد شد يا خير.

سخنگوي وزارت ارشاد همچنين با اشاره به حمله به سفارت عربستان افزود: اين اقدام مشكوك بود و معتقديم حمله كنندگان مردم نبودند بلكه سناريويي از سوي کساني بود که خواستار برهم زدن روابط دو كشور بوده اند.

نوش آبادي گفت: حمله به سفارتخانه ها براساس حقوق بين الملل خلاف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما