تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
۰
کد مطلب : ۲۹۱۲۱

نگرانی ما مسایل جهان اسلام است و نه دولت عربستان

نگرانی ما مسایل جهان اسلام است و نه دولت عربستان
حجت خدایی، سوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: عربستان تاکنون هیچ گام مثبتی را به نفع جهان اسلام برنداشته است و همواره به عنوان نوکر سیاستهای امریکا و اسراییل در منطقه گام برداشته است.

وی اظهار کرد: تفکر وهابی که بر عربستان حاکم است نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای کل جهان خطرناک است و البته انتظار می رفت که عربستان به دلیل ناکامی هایی که در سوریه و عراق و یمن داشت یک رفتاری همانند اعدام شیخ نمر را انجام دهد که بخواهد بدین طریق واکنش دیگر مسلمانان و شیعیان را برانگیزد.

خدایی سوری تصریح کرد: عربستان از قبل خودش زمینه قطع ارتباط را فراهم کرده بود، تجاوز به دو نوجوان ایران و عدم تدبیر در انجام مراسم حج مسایلی بود که از سوی دولتمردان ما محکوم شد اما عربستان هیچ واکنش مثبتی نیز به این مسایل نشان نداد.

وی تصریح کرد: قطعاً تفکر حاکم در دولت عربستان یک تفکر وهابی است و باعث شده است که این کشور یکی از ناامن ترین کشورهای جهان شود و ناامنی هایی را در منطقه غرب اسیا رقم بزند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال این بوده است که کشورهای اسلامی به عنوان ید واحده ای عمل کنند و همواره به دنبال احقاق حقوق مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار بوده است و در مجامع بین المللی از این حقوق دفاع کرده است این در حالی است که عربستان هیچ گامی در این زمینه برنداشته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول چند سال گذشته خویشتنداری کرده است گفت: قطعاً رفتارهای دولت عربستان باعث مشکلات عدیده ای در جهان اسلام شده است و می شود و نگرانی ما اینده جهان اسلام است و نه دولت عربستان.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما