تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۹۱۴۱

نیروسازی برای امام زمان(ع) کلیدواژه خانواده مهدوی

نیروسازی برای امام زمان(ع) کلیدواژه خانواده مهدوی
برنامه "خانه مهر" رادیو معارف به روش های ایجاد "زندگی مهدوی" می پردازد. این برنامه به بررسی زندگی آرمانی و زمینه سازی ظهور با حضور حجت الاسلام اخوان می پردازد.

بحث امروز ما تفاوت های خانواده اسلامی و خانواده مهدوی است. خانواده های مسلمانان و خانواده های مومنان به این معنی که کسی که مسلمان است یک خانواده تشکیل می دهد اما مومنان هم یک خانواده تشکیل می دهند که یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشد.

صدا ها و صوت ها و گفتارها و مراوداتی که در خانواده داریم از جمله تفاوت های خانواده مهدویت و خانواده مسلمان است. باید ببینیم آیا این صداها در تحولات عالم و ظهور تاثیرگذار است، بنابراین یکی از تفاوت های خانوده های مهدوی و اسلامی این است که خانواده اسلامی مواظب هستند که گناهی نکنند. اما خانواده مهدوی برای تمام گفتارهایشان فلسفه دارند. برای همه صوت ها و مراودات خود نیز آرمانی دارند.

در خانواده چه کار کنیم تا در حوزه گفتار مهدوی شویم، امام عصر(ع) در توقیعی به شیخ مفید فرمودند: ای شیخ اعمال ناشایست یکی از اسبابی است که سبب طولانی شدن غیبت و دوری شیعیان از ماست. یعنی چیزهایی که خدا از مومنان نمی طلبد، باعث غیبت امام می شود، به طور مثال برای خانواده مهدوی چادر واجب است و یک امر قرآنی است. واجب ایمانی است اما برای خانه مسلمان حجاب واجب شده است.

پیامبر اسلام(ص) در روایتی فرمودند: آه عاشق برادرانم هستم، اصحاب اطرافشان می گویند: ما دور شما نشستیم، حضرت فرمودند: شما اصحاب من هستید اما برادران من آخرالزمان می آیند و فضل بالاتری از شما دارند.

پیامبر(ص) در روایت دیگری می فرمایند: در آخرالزمان فتنه هایی یپدا می شود، چونان پایه های شب تاریک مسلمانان را فرا می گیرد و خانه ای در شرق و غرب عالم در مسلمانان نمی ماند. مگر اینکه درگیر فتنه ای می شوند.

خانواده مهدوی در فتنه سربلند است، در حال حاضر بعضی از فرقه ها و عرفان های نوظهور باب شده اند. چقدر خانواده های معتقد و مذهبی به اینها مراجعه کردند. در حالی که مبانی را نمی دانند چیست و ارتباط اصلی با چه چیزی دارد، در آخرالزمان فتنه های رنگ به رنگ در مذهبی ها، زنان و جوانان یک جور است و خانواده ها درگیر فتنه های آخرالزمان می شوند.

باید ببینیم ارتباط کلامی من با خانواده چه تاثیری در تحولات جهانی دارد، در نگاه اسلام شیعیان با بحث انتظار تربیت می شوند. به این معنی که ماجرای انتظار آمده تا شیعیان را یک سر و گردن بالاتر ببرد، باید کاری کنیم که لایق این امام شویم؛ حداقل های واجبات و محرمات.

اما وقتی خانواده ها مهدوی شد، یک تولد ایجاد می شود. اگر با خانواده خوب حرف زدم، صداهای خوب در خانه بود، متولد این خانه یار حضرت می شود. زیرا کلید واژه خانواده مهدوی این است که امام زمان(ع) نیاز به یار دارد و تا خانه مهدوی تشکیل ندهیم، حضرت نمی آید، باید برای حضرت نیروسازی کنیم؛ چراکه یاران امام زمان(ع) در درجه اول از دل خانواده های مهدوی بیرون می آید.

پیامبر اسلام(ص) در روایتی می فرمایند: در آخرالزمان پدر و مادر از بچه ها ناراضی هستند، حرمت ها از بین می رود و کم می شود، فرزند به پدرش تهمت می زند و نفرین می کند و از مرگ آنها مسرور است. در آخرالزمان طلاق و جدایی زیاد می شود، حلال و حرام دیگر مهم نیست، بعد می فرمایند در آخرالزمان مردها گوش به حرف زن ها می کنند و از پدر و مادر نافرمانی می کند. در حالی که باید بدانیم زن هایی که با خشونت با مردهایشان حرف می رنند، غرور مرد را می شکنند و وقتی اقتدار مرد شکسته شود، بنیان های خانواده شکسته می شود.

صداها، گفتارها، سخن ها و صوتی که در فضای خانه است، در خانواده های مهدوی و مسلمان فرق دارد، یکی از صداها نوای ساعت برای نماز صبح است. بعضی دعای عهد را می گذارند، برخی با مناجات بلند می شود، وقتی خانه مهدوی شد، کسی که رنگ و بوی ولایی می دهد، باید جور دیگری برخورد کند.

کلید واژه جهاد را در آخرالزمان زیاد داریم، درحالی که جهاد زن خوش رفتاری با همسرش است. امام صادق(ع) فرمودند: وقتی مرد وارد خانه می شود، باید سلام کند، فریاد نزند تا اهل خانه بترسند، کفشش را صدادار دربیاورد، سرفه کند تا اهل خانه فرصت داشته باشند و فضا را آماده کنند.

اینها نکاتی است که از خانه اسلامی توقع نیست بلکه برای خانه مهدوی واجب است. باید همسران در گفتگوهایشان به تعالی برسند.

امام کاظم(ع) فرمودند: اگر شما دسترسی به امام ندارید، بروید با پیروانی که بوی ما را می دهند، همراه شوید. زیرا خدا ثواب زیارت امام را به شما عنایت می کند. در انتخاب همسر و همنشین دقیق باشیم، اینکه همنشین و همبازی برای بچه ها و خانه مان بوی امام زمان(ع) و اهل بیت(ع) دهد و با خانواده های مهدوی رابطه داشته باشیم.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما