تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۹۱۴۵

اموال غصبی به صاحبان اصلی آن بازگردانده شود

اموال غصبی به صاحبان اصلی آن بازگردانده شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان منابع طبیعی قم، افزود: در احکام فقهی نسبت به بازگرداندن اموال غصبی به صاحبان آن بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: اگر مال غصبی بین چندین نفر دست به دست گردد حتی ده‌ها دست و برای آن سند نیز گرفته شود، باز هم غصب است و باید این مال غصبی به صاحب اصلی آن بازگردانده شود.

سعیدی افزود: مصداق بارز این غصب، غصب اموال مردم و موقوفات در رژیم سابق و تلاش آنان در جهت از بین بردن قبح غصب بود، لذا باید ابتدا اقداماتی در جهت از بین بردن فرهنگ اشتباه رژیم قبل صورت گیرد و سپس در راستای عدم تصرف اموال دیگران و بازگرداندن انفال و زمین‌های موقوفه فرهنگ سازی صورت گیرد که این امر نیازمند تلاش بسیار و پیگیری مجدانه مسئولان است.

امام جمعه موقت قم در ادامه ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: حفاظت از انفال و منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری و کوه خواری نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه است و فرهنگ سازی خود یک امر زمان بر و طولانی مدت است که در کوتاه مدت و با یک اقدام یا دو اقدام رخ نخواهد داد و برای تحقق یافتن این امر ابتدا باید از خود مسئولان شروع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما