تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۹۱۷۹

تاكيد بر گسترش سفرهاي زيارتي دانشگاهيان به عتبات

تاكيد بر گسترش سفرهاي زيارتي دانشگاهيان به عتبات
حجت الاسلام و المسلمين داوود رنجبران، در ديدار با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، افزود: اين سفرها باعث مي شود كه دانشگاهيان علاوه بر بهره مندي از معنويت زيارت و حضور در شهرها و حرم هاي مطهر، با دانشگاه ها واستادان و دانشجويان شهرهاي مقدس عراق اشنا شوند.

وي افزود: اين آشنايي باعث مي شود تا دانشگاه ها و نظام آموزش عالي عراق را با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشورمان، مقايسه كنند واز ظرفيت علمي و اموزشي كشور بيشتر ببرند.

معاون اموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ، با بيان اينكه در سفرهاي زيارتي، دانشگاهيان با مسائل اجتماعي و فرهنگي عراق آشنا مي شوند افزود: ضروري است تا در كنار نگاه معنوي و معرفتي به سفرهاي زيارتي استادان ودانشجويان، نگاه تمدني و تاريخي هم داشته باشيم.

دكتر رنجبران همچنين بر لزوم برنامه ريزي براي برگزاري همايش ها مشترك با دانشگاه هاي عراق و همچنين اردوهاي دانشگاهي در قالب سفرهاي زيارتي تاكيد كرد.

وي به ظرفيت هيات هاي مذهبي در دانشگاه ها اشاره كرد و افزود: مي توان با ايجاد باشگاه استادان و دانشجويان زائر عتبات عاليات، از تجربيات سفر آنان بهره برد و در قالب اين باشگاه برنامه هاي علمي فرهنگي و زيارتي را طراحي و اجرا كرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري هم در اين ديدار، با بيان اينكه زمينه افزايش حضور استادان و دانشجويان در سفرهاي زيارتي فراهم است، افزود: لازم است تا با كارشناسي و برنامه ريزي مناسب اين سفرها به عنوان يك كار فرهنگي اثر گذار ديده شود.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني كار براي جوانان و دانشجويان را بسيار ارزشمند و شيرين دانست و با افزود: در صورت افزايش سفرهاي زيارتي دانشگاهيان به عتبات ،استادان و دانشجويان مي توانند، مسائل و وضعيت عراق را از نزديك ببيند و با وضعيت كشور عزيزمان مقايسه كنند و بيشتر به ويژگي ها، و قابليت هاي ي كشورمان در مقايسه با كشورهاي منطقه پي ببرند.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما