تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۹۱۸۶

جلوه ای از وحدت شیعه و سنی در شب شعر رسول مهربانی

جلوه ای از وحدت شیعه و سنی در شب شعر رسول مهربانی
حجت الاسلام صادق گلزاده در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تمام اقوام ایران در این جشنواره حضور دارند و این حضور پرشکوه نشان دهنده وحدت موجود بین مذاهب اسلامی است.
وی تاکید کرد: وحدت بر محور مشترکات، دستور اسلام است و غیر از این، خلاف قرآن و آموزه های اهل بیت (ع) بوده و نبود وحدت بین مذاهب اسلامی خواسته دشمنان اسلام است.
گلزاده با اشاره به مسلمان کشی در جهان گفت: مگر یمن، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و نیجریه سرزمین اسلامی نیستند و مگر زکزکی و شیخ تقریبی برومند حجاز شهید شیخ نمر، فرزند اسلام نیستند که کشته می شوند و همچنین سرزمین های اسلامی بمباران و مردم بی گناه و علما شهید می شوند؟
در این مراسم چند تن از شاعران کشورهای مختلف اسلامی و تعدادی از شعرای کشور از استان های مختلف با گویش های محلی اشعاری در وصف رسول اکرم(ص) سرودند.
در این مراسم از تعدادی شاعر از جمله حجت الاسلام سید بشیر حسینی شاعر آذری زبان، صفا باخانی شاعر اهل سنت از استان گلستان، خانم تکتم سادات حسینی از افغانستان، سید احمد حسینی از پاکستان، معروف عبدالحمید شاعر مصری، امجد ویسی شاعر اهل سنت از استان کردستان، حمید رضا برقعی، علی موسوی گرمارودی و محمد علی مجاهدی تجلیل شد.
شب شعر رسول مهربانی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جمعه شب با حضور جمعی از شعرای اهل سنت و تشیع داخلی و خارجی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما