تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۵

پايبندي زايران به مقرارت ايران و عراق ضروري است

پايبندي زايران به مقرارت ايران و عراق ضروري است
آيت الله محمدباقر ايرواني از علماي نجف اشرف در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حضور ميليوني زايران ايراني را در اربعين حسيني ستود و آن را نشان عشق و ارادات مردم ايران به ائمه اطهار عليهم السلام دانست.

وي با بيان اينكه مراسم اربعين حسيني در سال جاري با شكوه و عظمت خاصي برگزار شد، افرود: با وجود همه تهديداتي كه از سوي دشمنان و تكفيري ها عليه اين مراسم عظيم و باشكوه صورت مي گرفت، خوشبختانه اين مراسم با امنيت كامل برگزار شد به گونه اي كه براي بسياري از افراد باور پذير نبود.

آيت الله ايرواني، گفت: اين كه مراسم اربعين بدون هيچ گونه مشكلي برگزار شد نشان مي دهد كه خود حضرت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) به اين مراسم عنايت خاصي دارند و اين از كرامت الهي است كه زايران در امنيت كامل اين مراسم باشكوه را برگزار كردند.

وي ريشه وحدت را ميان مردم ايران و عراق تاريخي دانست و افزود: ايران و عراق به اهل بيت تعلق خاصي دارند و اين تعلق فرهنگي باعث شده است تا همدلي و همراهي بيشتر با هم داشته باشند از اين رو در بسياري از مناسبت هاي مذهبي توانسته اند برنامه هاي مشترك و موفقي را برگزار كنند.

اين عالم حوزوي در شهر نجف اشرف، گفت: طبق گزارشات كه به بنده رسيد زايران ايراني در شهرهاي مختلف عراق در اربعين حضور داشتند و هيچ گونه مشكلي در خصوص حضور آن ها وجود نداشت، زيرا ايرانيان با نظم و انضباط خود مراسم اربعين را مديريت كردند.

وي همچنين احترام به قوانين دو كشور را لازم دانست و بر پايبندي بر آن تاكيد كرد و افزود: بايد مطابق قوانين دو كشور رفتار كرد و زايران نيز به اين موضوعات اهتمام ويژه اي داشته باشند تا مشكلي رخ ندهد.

آيت الله ايرواني يكي از مشكلات موجود براي زايران را در اربعين نبود اسكان كافي عنوان كرد و گفت: خوشبختانه از نظر تغذيه ملت عراق تمام تلاش خود را به كار مي ببندند تا در اين خصوص مشكلي براي زايران پيش نياييد اما به دليل محدوديت مكاني زايراني با مشكل روبه رو هستند كه اميدواريم اين موضوع نيز مورد اهتمام بيشتري قرار گيرد.

اين استاد برجسته حوزه علميه نجف، حضور زايران ايراني در عراق را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: اين رفت و آمدها در عراق به خصوص در شهرهاي زيارتي نجف اشرف و كربلاي معلا، فرصت خوبي را براي مردم هر دو كشور فراهم مي كند و بايد از آن به خوبي بهره گرفت.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما