تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۹۲۳۶

جلسه مشترك نماينده بعثهِ و سركنسول نجف اشرف

جلسه مشترك نماينده بعثهِ و سركنسول نجف اشرف
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به فعاليت هاي بسيار تاثير گزار دسته عزاداران ايراني با نام موكب امام رضا(عليه السلام) در كربلاي معلا از آمادگي بعثه رهبري براي راه اندازي اين موكب در نجف اشرف خبر داد و گفت: اين موكب مي تواند در همسان سازي برنامه هاي فرهنگي زايران ايراني در نجف اشرف تاثير گزار باشد.

حجت الاسلام نجفي روحاني، در جلسه مشترك با سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف، ادامه داد: بايد برنامه هاي فرهنگي و مذهبي كه به مناسبت هاي مختلف برگزار مي شود در نجف اشرف چشمگيرتر و شاهد مشاركت نهادها و مراكز مختلف در اين شهر مقدس باشيم.

وي گفت: نجف پايتخت فرهنگي مكتب اهل بيت عليهم السلام است و بايد از اين ظرفيت فرهنگي به خوبي بهره گرفت و كنسولي جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف نيز مي تواند در اين زمينه نقش بسزاي ايفا كند.

عبدالرحيم ساداتي فر، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف نيز در اين جلسه راه اندازي موكب امام رضا(عليه السلام) را كار شايسته اي دانست و آمادگي خود را جهت هرگونه همكاري در اين كار فرهنگي اعلام داشت.

وي افزود: بايد در برنامه ريزي هاي فرهنگي دقت بيشتري صورت بگيرد و فعاليت فرهنگي كه در اين كشور انجام مي شود تا متناسب با آيين و فرهنگ عراق باشد و موجب تقويت ساير برنامه ها شود.

ساداتي فر با اشاره به حضور چشمگير و ميليوني زايران ايراني در اربعين حسيني، گفت: امسال برنامه هاي فرهنگي در اربعين به خوبي درخشيد و حضور روحانيان در ميان زايران و برپايي برخي برنامه هاي فرهنگي در مسير پياده روي اربعين ميان شهر نجف و كربلا كار شايسته بود كه اين برنامه تقويت شود.

وي ادامه داد: برنامه هاي فرهنگي در ستاد اربعين بايد گسترش يابد تا زايراني كه به پياده روي اربعين مي آيند بيشتر با فلسفه عاشورا و اربعين آشنا شود.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف گفت: اگر جوانان را با فرهنگ اربعين و عاشورا بيشتر آشنا كنيم، آينده كشور را بيمه كرده ايم زيرا جوانان آينده سازان كشور اسلامي ايران هستند.

در اين جلسه همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين عسكري، كارشناس مسوول فرهنگي بعثه در عراق نيز حضور داشت.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما