تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
۰
کد مطلب : ۲۹۲۹۲

صحیفه سجادیه کتاب درسی حوزه‌ها باشد

صحیفه سجادیه کتاب درسی حوزه‌ها باشد
«آیت‌الله نوری هـمدانی» در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، گفتند: آیات فراوانی در قرآن امت اسلامی را از نظر قدرت، سیاست و فرهنگ معرفی می‌کند. ایشان خاطرنشان کردند: قرآن ویژگی‌های امت و جامعه اسلامی را ترسیم کرده و تکالیفی معین می‌کند که افراد با عمل به تکالیف، در اوج عظمت قرار می‌گیرند.

این مرجع عالی‌قدر شیعیان با بیان اینکه اختلاف بین امت یکی از عوامل عقب‌ماندگی مطرح شده است، گفتند: مردم همه یکسان نیستند، حب مال و جاه به تدریج اختلاف ایجاد می‌کند، زیرا کسانی هستند که به حق خود قانع نیستند و این امر سبب اختلاف می‌شود که از وجود انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد، بنابراین خداوند پیامبرانی را فرستاد تا اختلافات را برطرف کنند.

ایشان ادامه دادند: به تدریج بدفهمی و کج‌فهمی در فهم دین و آنچه انبیا آورده بودند، سبب شد در آنچه پیامبران آورده بودند، اختلاف نظر به وجود آید. مرجع عالیقدر شیعیان جهان، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در ایجاد اختلاف بین مسلمانان را مورد توجه قرار دادند و افزودند: دشمنان با اهداف سیاسی اختلافات را افزایش دادند و مردم به اختلافات و چالش‌ها سرگرم شدند و این موضوع سبب شد مسلمانان عقب بمانند.

آیت‌الله نوری هـمدانی اضافه کردند: ‌ دومین اختلاف بر سر حکومت بود، با آنکه پیامبر اکرم(ص) حاکم را معرفی کردند، از ابتدا اختلاف ایجاد شد و اهل‌بیت(ع) از حق خود محروم شدند، کنار زدن اهل‌بیت(ع)، سبب ضعف و عقب‌ماندگی شد، البته اهل‌بیت(ع) خاموش نبودند و علت این عقب‌ماندگی‌ها را بیان کردند.

معظم له با بیان اینکه در دوران کنونی وحدت شیعه و سنی یکی از ارکانی است که امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند، گفتند: این وحدت عامل مهمی است که اکنون باید در حفظ آن تلاش شود. معظم له با اشاره به زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) عنوان کردند: در این زیارت مظلومیت اهل‌بیت(ع) بیان شده که به وسیله آن شیعیان بیدار‌تر شدند، پیش از دوران این امام بزرگوار اجازه نمی‌دادند، چنین مباحثی مطرح شود.

ایشان به جایگاه کتاب صحیفه سجادیه در معارف شیعه اشاره کردند و گفتند: این کتاب در حوزه‌ها باید کتاب درسی باشد، هیچ کسی نتوانسته دعا را به این سبک بیان کند و مطالب مختلفی در این دعا‌ها ذکر شده است.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما