تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۹۳۲۱

هیئت‌های مذهبی دانشجویی و دانش‌آموزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

هیئت‌های مذهبی دانشجویی و دانش‌آموزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد
نوشاد نوشادی عصر شنبه در نشست با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: استان بوشهر دارای یک هزار و ۱۴۰ هیئت مذهبی کددار است که ۷۱۲ هیئت مربوط به برادران و ۴۲۸ هیئت خواهران است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هیئت محوری در استان بوشهر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ هیئت مذهبی دانش‌آموزی در این استان ثبت شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره آمادگی هیئت‌های مذهبی استان برای ورود به بانک اطلاعاتی تشکل‌های دینی، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی در دستور کار هیئت‌های مذهبی استان قرار دارد.

وی استفاده از ظرفیت‌های روحانیت به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نام برد و بیان کرد: در همه هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نماز ظهر جماعت به صورت جماعت و باشکوه برگزار شد.

نوشادی به اقدامات صورت گرفته برای آشنایی هیئت‌های مذهبی استان با فرقه‌شیرازی و تشیع انگلیسی و دیگر جریانات اشاره کرد و افزود: پرهیز از خرافات در برنامه‌های مذهبی به صورت جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج‌هزار مراسم روضه‌خوانی در منازل در استان برگزار می‌شود،‌ گفت: استان بوشهر در برگزاری نشست‌های شئون فرهنگی در سطح کشور پیشتاز است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اضافه کرد: تشکیل هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و دانشجویی و هیئت های مذهبی در پایگاه‌های نظامی و آپارتمان‌ها را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: در استان بوشهر هماهنگی بسیار خوبی بین هیئت‌های مذهبی با ائمه جمعه و روحانیت و دیگر مسئولان استان وجود دارد و این موضوع به پیشبرد اهداف کمک شایانی کرده است.

فعالیت ۲۴۶ موسسه قرآنی در استان بوشهر

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است و شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی هستیم.

ابراهیم مرادی اضافه کرد: هم اکنون در استان بوشهر ۲۴۶ مرکز، موسسه و خانه قرآنی در استان بوشهر فعالیت دارند که حوزه فعالیت این موسسات در شهرها و روستاهای استان است.

وی از برگزاری ۱۱۴ دوره آموزشی قرآن در ۱۱۴ روستای استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مردمی قرآنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر توسعه می‌یابد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان بوشهر با اشاره به حمایت‌های معاون عمرانی استانداری بوشهر و مدیرکل امور روستایی استان از برنامه‌های قرآنی، افزود: خانه‌های قرآنی در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی از تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش خیرین قرآنی را در استان بوشهر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری و تعامل بسیار خوبی در راستای تحقق اهداف این سازمان حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اضافه کرد: به منظور تحقق شاخص‌های فرهنگی در استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و امیدواریم شاهد تداوم این مسیر باشیم.

در ادامه این نشست، برخی از مسئولان موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به بیان نقطه نظرات خود برای پیشبرد بهتر اهداف مورد نظر پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما