تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
۰
کد مطلب : ۲۹۳۵۴

معنویت بارگاه منور رضوی قلب مرا تسخیر کرد

معنویت بارگاه منور رضوی قلب مرا تسخیر کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در تشرف جمعی از علما و مبلغان شافعی مذهب جمهوری چچن به حرم مطهر رضوی، دکتر «رضوان ابراهیم اف» ضمن ابراز خوشحالی از توفیق این سفر زیارتی، ابراز کرد: احساسات خود را در این فضای روحانی نمی توان با زبان توصیف کرد و دریافت این احساس، شبیه لحظه های روحانی و ملکوتی است که به زیارت قبر حضرت رسول اکرم(ص) رفته بودم.
وی با بیان اینکه معماری رواق ها و صحن ها بسیار زیبا و کم نظیر است، اظهار کرد: بدون شک سبک و معماری حرم مطهر از آثار فاخر معماری اسلامی است و قابل مقایسه با سایر اماکن مذهبی نیست.
این محقق و استاد تاریخ شناس افزود: قبل از این شناخت زیادی نسبت به حضرت رضا(ع) نداشتیم و فقط القاب و اسامی ایشان را می دانستیم و آگاهی و اطلاعات ما نسبت به ایشان و شیعیان بسیار محدود بود.
وی ادامه داد: در جلسات اعتقادی که با شیعیان داشتیم اطلاعات زیادی کسب کردیم و این امر برای ما محقق شد که گفته هایی که درباره این مذهب گاهی گفته می‌شود از واقعیت به دور است و همین آشنایی، ذهنیت ما را نسبت به تشیع روشن تر ساخت.
ابراهیم اف گفت: مسلمانان برای داشتن اتحاد و همبستگی باید به تاریخ و اساس دین رجوع کنند تا از این طریق به وحدت و انسجام اسلامی برسند.
وی با اشاره به اینکه مذهب شافعی و تشیع از نظر اعتقادی دارای اشتراکات زیادی بوده و بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که برای نابودی نفاق و تفرقه ایجاد شده توسط غربی ها فقط ظهور امام زمان(عج) است که می تواند راهگشا باشد تا با ظهور خود جهان را سرشار از نور الهی کند.
رئیس انجمن مبلغان چچن با اشاره به اینکه بهترین سوغات و توشه هدیه معنوی است، اظهار کرد: من گرما و صفای باطنی که از اینجا دریافت کردم را به عنوان سوغات به کشور خود خواهم برد.
در ادامه، مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه مسکو نیز اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) نسل و ذریه پیامبر اسلام(ص) هستند و زیارت فرزند ایشان برای ما مهم و از واجبات است.
«احمد اف سلم» بیان کرد: زمانی که در دانشگاه جامعه المصطفی تحصیل می کردم اطلاعاتی راجع به این امام بزرگوار شنیده بودم، ولی عظمت و شکوه اینجا را این‌گونه تصور نمی کردم.
وی هدف اصلی خود را آشنایی با مذهب تشییع و انتقال پیام صلح و ایجاد وحدت بین مسلمانان عنوان و ابراز کرد: شیعیان برادران دینی ما هستند و ما درباره این مذهب از رسانه های غربی اطلاعاتی خلاف واقع شنیده بودیم.
او با توصیف احساس خود از این زیارت افزود: ضرب المثل روسی می گوید: «نه با قلم می توان نوشت و نه با زبان می توان گفت» که حس ما نیز از زیارت همین گونه است و نمی توان حال و هوای این مکان را با زبان و قلم توصیف کرد.
سلم اضافه کرد: اعتقاد به زیارت اهل قبور در مذهب ما نیز وجود دارد و من معتقدم زیارت نصیب کسی نمی شود مگر اینکه کسی او را دعوت کرده باشد و این از برکات امام رضا(ع) است.
وی گفت: اختلافاتی که بین مذاهب وجود دارد، خیلی ناچیز است و مهم این است که انسان ها به اصول دینی خود پایبند باشند. مشترکات زیادی میان مسلمانان وجود دارد؛ همگی ما به یک قبله نماز می خوانیم، یک رسول الهی داریم و کتاب آسمانی ما نیز یکی است و همین برای داشتن اتحاد کفایت می کند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: از مردم ایران اسلامی می خواهم تا برای ما دعا کنند تا توفیق زیارت دوباره نصیبمان شود.
وی در پایان از خدمات ارائه شده توسط مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تشکر کرد و اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی که در رواق‌های دارالرحمه و غدیر به زائران ارائه می‌شود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر زائران را با معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت(ع) فراهم می کند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما