تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۹۳۷۶

۱۶ هزار رقبه در استان سمنان وجود دارد

۱۶ هزار رقبه در استان سمنان وجود دارد
حجت الاسلام عبدالله واحدی خاطر نشان کرد: در استان بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۳۴ رقبه با کاربری های مختلف شامل تجاری، مسکونی، خدماتی و کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۲۴ رقبه متصرفی و پنج هزار و ۵۶۲ رقبه غیرمتصرفی است.

وی از پیشرفت مناسب عملیات تائید رقبات موقوفات در سامانه جامع خبر داد و گفت: این عملیات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه اکنون با روند مناسبی پیش می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: پس از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، ورود تمامی اطلاعات موقوفات و بقاع در دستور کار قرار گرفت.

واحدی افزود: در مرحله نخست تمام اطلاعات موقوفات شامل وقفنامه، فایل بازنویسی وقفنامه و سایر اطلاعات مربوط به موقوفه، در سامانه بارگزاری و در مراحل شش گانه مورد بازبینی و تائید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ورود و تائید اطلاعات موقوفات، عملیات بازبینی و تکمیل اطلاعات رقبات آغاز شد و در حال حاضر این روند با سرعت در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: فرایند تائید رقبات نیز شامل شش مرحله است که پس از تکمیل اطلاعات در ادارات اجرایی، مرحله اول و دوم تائیدات توسط کارشناس مربوطه در شهرستان و رئیس اداره شهرستان انجام می شود.

واحدی گفت: تائید مرحله سوم و چهارم در استان سمنان و پس از بازبینی اطلاعات توسط معاون بهره وری و مدیرکل انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از این چهار مرحله، تمام اطلاعات در سازمان و توسط مسئولان مربوطه مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت صحت اطلاعات تائیدات سطوح پنجم و ششم انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یکی از اقدامات مهم در این فرآیند را ثبت مختصات جغرافیایی تمام رقبات در سامانه ذکر کرد.

بیش از پنج هزار موقوفه در استان سمنان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما