تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
۰
کد مطلب : ۲۹۴۱۰

حضور گروهي از دانشجويان ايراني در بعثهِ رهبري

حضور گروهي از دانشجويان ايراني در بعثهِ رهبري
گروهي از دانشجويان رشته زبان و كامپيوتر دانشگاه خوانسار با حضور در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ديدار كردند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در اين ديدار سفر دانشجويان را به عتبات عاليات بسيار مهم برشمرد و گفت: هر سفري بايد دستاورد مناسب آن سفر را داشته باشد و به يقين دستاورد سفر زيارت امام حسين (عليه السلام) نيز بايد بسيار بيشتر از ساير سفرها باشد.

وي افزو.د: از آنجايي كه شما دانشگاهيان داراي انديشه و علم و دانش هستيد، زيارت شما با توده مردم از نظر دستاورد متفاوت خواهد بود؛ از اين رو در اين سفر زيارتي بايد معرفت كه فوق علم است را بدست بياوريد و نسبت به امام معصوم(عليهم اسلام) معرفت پيدا كنيد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ادامه داد: امروز كه به سفر عتبات آمده ايم، امام معصوم را آن گونه كه در زيارت جامعه كبيره آمده است بشناسيم و به آن باور داشته باشيم. چون امام معصوم داراي عصمت و پاكي بسيار بالايي است و خداوند علم لدني به او عطا كرده است؛ از اين رو براي عالم هستي اشراف و احاطه دارد.

وي با بيان اين كه امام معصوم(عليه السلام) مي تواند در عالم هستي اثرگزار باشد چون كه او واسطه فيض هم در تشريع هم در تكوين است، افزود: در اين سفر بايد امام معصوم را با چشم دل ديد و با او پيوند خورد و در نقشه زندگي كه امام حسين مهندسي نموده قرار گرفت و زندگي حسيني داشت.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تصريح كرد: وقتي ما به دنبال زندگي حسيني رفتيم و به آن رسيدم، آن زمان زندگي حسيني بسيار آرام بخش و موجب سعادت دنيا و آخرت ما خواهد شد.

وي تاثيرپذير و تاثيرگزاري را از ويژگي هاي جوانان برشمرد و گفت: دانشجويان و جوانان هم اثرپذيرتر و هم اثر گزارتر در جامعه هستند و اين فهم جوانان بودن آن ها ماندگار تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني گفت: اين سفر مي تواند زندگي دانشجويان را متحول و دگرگون كند به گونه اي كه هم زندگي خود را حسيني كنند هم زندگي ديگران را به سوي امام حسين(عليه السلام) سوق دهند و در كشتي نجات امام حسين سوار شوند تا از بحران هاي اخلاقي و اجتماعي نجات يابند.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما