تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۹۴۶۵

نخستين گروه دانشجويان دختر وارد كربلا شدند

نخستين گروه دانشجويان دختر وارد كربلا شدند
براي نخستين بار دانشجويان دختر در كاروان هاي ويژه خواهران دانشجو بدون همراه وارد كربلاي معلا شدند.

براساس اين گزارش، در چهاردهمين دوره اعزام دانشجويان به عتبات، كاروان دختران مجرد فقط به صورت هوايي به عتبات عاليات اعزام مي شوند.

اين گزارش حاكي است، در اين دوره ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهيان سراسر كشور در قالب كاروان دختران مجرد،پسران مجرد،متاهلين دانشجو،اساتيد و كارمندان دانشگاه ها در قالب كاروان هاي مجزا به عتبات عاليات اعزام مي شوند.

اين گزارش مي افزايد، پروازهاي هوايي بخشي به مقصد نجف و بخشي بغداد خواهد بود كه پروازهاي بغداد ابتدا به كاظمين، كربلا و بعد به نجف اعزام مي شوند و پروازهاي نجف، ابتدا نجف، كربلا و سپس به كاظمين مشرف مي‌شوند.گروه‌هاي زميني هم ابتدا به نجف اشرف و سپس كربلاي معلا و بعد هم به كاظمين اعزام مي شوند.

رضا همدانيان، نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان در مراسم استقبال از دختران زاير به كربلاي معلا گفت: شما سفيران دو سويه جمهوري اسلامي ايران هستيد كه با حضور معنوي خود به اين سرزمين، معرفت و بصيرت را كسب مي كنيد و در بازگشت نيز اين معنويت را به جامعه دانشگاهي انتقال مي دهيد.

وي افزود: شما نخستين گروه دختران دانشجو هستيد كه به صورت مجرد وارد كربلاي معلا مي شود و به يقين حضور معنوي شما در فضاي دانشگاهي نيز تاثير بسزايي خواهد داشت؛ بنابراين تلاش كنيد از اين فرصت به خوبي استفاده كنيد.

همدانيان گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با همكاري بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در عراق براي حضور دانشجويان در عتبات برنامه هاي فرهنگي گسترده اي را پيش بيني كرده است كه از زمان ورود دانشجويان در عراق اين برنامه ها آغاز شده است.

گفتني است، با هماهنگي سازمان حج و زيارت،بانك ملت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در اين دوره براي تمامي زائران وام يك ميليون توماني بانك ملت در نظر گرفته‌ شده است كه دانشجويان نيازي به سپرده‌گذاري ندارند و كارمزد آن ۴ درصد است.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما