تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۹۴۹۹

«سفینه‌های نور» با موضوع مدح و مرثیه ائمه(علیهم‌السلام) منتشر شد

«سفینه‌های نور» با موضوع مدح و مرثیه ائمه(علیهم‌السلام) منتشر شد
سرودن اشعار آیینی و مذهبی همواره از آمال و آرزوهای شاعران مبتدی و از برنامه‌های مدون شاعران بنام مسلمان است تا با سرودن این اشعار نام خود را زیر لوای ائمه‌ اطهار(علیهم‌السلام) مقدس سازند.
مجموعه‌ دو جلدی «سفینه‌های نور» که مدایح و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) را شامل می‌شود، به سرایندگی سیدرضا مؤید؛ شاعر بنام آیینی کشور به زیور طبع آراسته شده است.
شاعر این اثر در هر دو جلد به مناسبت‎های مذهبی سال قمری توجه کرده و اشعار خود را به تناسب آن‌ها در این اثر جمع‌آوری و تدوین کرده است.
رباعی‌ها، قصاید، غزل‌ها و دیگر آثار این شاعر پیشکسوت در جلد مدایح از هفدهم ربیع‌الاول و هم‌زمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، هم‌زمان با عید غدیر ادامه داشته است که ۱۶ مناسبت را دربردارد.

مراثی «سفینه‌های نور» نیز با رویدادها در محرم‌الحرام آغاز شده است.این اثر شهادت امام حسین(ع)، ابوذر کربلا(غلام حضرت سجاد(ع))، یتیمان غریب مدینه، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، شب عاشورا و وداع امام با یاران، روز خدا(عاشورا)، مصائب و شهادت زینب کبری(س)، رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، روایات گوناگون شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع)، ضربت خوردن امام علی(ع) و شهادت ایشان، شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) شهادت امام صادق(ع) شهادت حضرت جواد(ع) و روز زیارتی امام رضا(ع) را دربرمی‌گیرد و با مراثی زیبایی در ارتباط با حلول ماه مبارک ذی‌الحجه و روز عرفه و شهادت حضرت مسلم‌بن‌عقیل(ع) پایان می‌یابد.
این اثر در قطع جیبی و در شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسیده و نویسنده آن را به آستان مولای حاضر و ناظر، امام عصر و زمان حضرت مهدی(عج) پیشکش کرده است.
لازم به یادآوری است؛ علاقه‌مندان به تهیه‌ این مجموعه و هم‌چنین سایر کتاب‌‎های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی behnashr.com یا فروشگاه‌های مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما