تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۹۵۵۹

گردهمايي دانش آموزان زاير در كربلاي معلا برگزار شد

گردهمايي دانش آموزان زاير در كربلاي معلا برگزار شد
گردهمايي دانش آموزان زاير عتبات با حضور مربيان، مديران و روحانيون كاروان هاي اين گروه از استان هاي كرمان، اصفهان، فارس، هرمزگان و آذربايجان شرقي از سوي بعثه مقام معظم رهبري در هتل نبع الحيات در شهر كربلاي معلا برگزار شد.

براساس اين گزارش، اين گردهمايي در فضاي بسيار صميمي و معنوي برگزار شد و دانش آموزان حال و هواي خاصي معنوي داشتند به گونه اي كه اشك هاي عشق به حسين(عليه السلام) هر لحظه با شنيدن نام آن حضرت بر چشمان آن ها جاري مي شد.

اجراي قرآن توسط بانوان دختر استان اصفهان انجام گرفت و در ادامه گروه پرچم از استان فارس مراسم ويژه سرود ملي را اجرا كردند كه بسيار منظم و دقيق انجام شد.

همچنين دانش آموزان استان هرمزگان با زبان محلي خود سرودي را اجرا و دختران دانش آموز آذربايجان شرقي نيز دو دكلمه اجرا داشتند و در پايان آن دانش آموزان گروه سرود فارس برنامه ويژه اي را اجرا كردند.

اين گزارش حاكي است، يكي از جذاب ترين بخش برنامه تشويق هاي معنوي بود كه توسط خود دانش آموزان و با گويش هاي محلي انجام مي گرفت.

حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي(بازقندي)، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، نيز در اين گردهمايي ضمن خيرمقدم به دانش آموزان، اظهار داشت: حضور شما در اين سرزمين به شما معنويت خاصي بخشيده است و به خوبي توانستيد عشق و ارادت خود را به مكتب اهل بيت عليهم اسلام ابراز كنيد.

وي خطاب به دانش آموزان زاير گفت: امروز با حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) در كربلاي معلا عهد و پيمان ببنديم و به آن پايبند باشيم، بهترين عهد ما بايد نماز اول وقت و اقامه آن در همه حالات باشد كه مي توانيم اين عهد را به عنوان بهترين سوغاتي معنوي به شهر و ديار خود ببريم.

حجت الاسلام بهجتي، افزود: اگر نماز در جامعه رونق گرفت، بسيار از منكرات كنار خواهند رفت؛ اما اگر به اقامه نماز بي توجهي شود، بي حجابي و بي حيايي و بسيار از آسيب هاي اجتماعي بوجود مي آيد.

وي همچنين در بخشي از سخنان خود به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و دهه فجر اشاره كرد و اظهار داشت: حضور زايران ايراني در سرزمين عتبات حاصل خون پاك شهيداني است كه در اين راه از تمامي هستي خود گذشتند تا امروز ما با آرامش و معنويت به زيارت ائمه اطهار عليهم السلام مشرف شويم.

مجري اين برنامه خانم شيما يوسفي از دانش آموزان استان اصفهان بود كه در ابتداي برنامه گفت: اين دانش آموزان شامل ۴ كاروان ۴۰ نفره بودند كه سه روز در نجف اشرف اقامت داشتند و سه روز را در كربلا و به زودي به ايران اسلامي باز مي گردند
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما