تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۹۵۷۷

زیارت مجازی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

محمد خراسانی‌زاده، سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دهه فجر برگزار می‌شود. اولین دوره نمایشگاه در هفته آخر بهمن ماه سال ۹۱ در مصلی تهران برگزار شد. شاید برای اولین بار بود که برخی از رسانه‌های انقلاب اسلامی در نمایشگاه شرکت کنند و فرصتی برای آنها به‌ وجود آمد که تریبونی برای معرفی خودشان به دیگران باشند.

وی تاکید کرد: در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی که قرار بر این شده است که از تاریخ ۲۲ بهمن الی ۲۷ از ساعت ۱۰ الی ۲۰ برگزار شود، حدود ۵۰۰ غرفه نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این نمایشگاه با همکاری سازمان سراج برگزار خواهد شد. همچنین امسال نیز به مانند سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در صداوسیما پخش زنده خواهیم داشت.

خراسانی‌زاده یادآور شد: در سال گذشته بیش از دو ساعت پخش زنده در صداوسیما و حتی دیگر رسانه ها داشتیم، امسال نیز چنین اتفاقی رخ داده است. همچنین سایت سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

حدود ۴ بخش اصلی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد. یکی از آنها رسانه های برخط است که به سایت های خبری و شبکه های اجتماعی و وب تی وی ها و سایت های فرهنگی را تشکیل می دهد که حدود ۵۰ درصد از کل نمایشگاه می شوند. بخش دوم نمایشگاه مربوط به نشر دیجیتال تلفن همراه است که حدود ۲۰ درصد از کل فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است. بخش سوم مربوط به حوزه بازی و پویانمایی است که حدود ۱۰ درصد از فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.

بخش چهارم نیز را نیز فناوری و اطلاعات تشکیل می دهد که از نظر کلی حدود ۵ درصد از فضای کل غرفه های شرکت کننده در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل داده است.

سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تاکید کرد: ارتقای سواد فضای مجازی که به عنوان دغدغه مردم در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اتفاق خواهد افتاد. همچنین به بخش کودک و نوجوان به شدت توجه شده است که نسبت به سال گذشته اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد. همچنین رونمایی هایی زیای در بخش فرهنگی و جبهه انقلاب فرهنگی خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار کلینیک مجازی ترک اعتیاد در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به بازدیدکنندگان نمایشگاه راهنمایی خواهد داد.

خراسانی زاده، با تاکید بر حضور پررنگ رسانه های خبری، تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد غرفه ها شهرستانی و خارج از تهران است. یکی از نقاط پررنگ سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور رسانه های پرتعداد خبری است.

وی با دعوت از مسوولین و مردم جهت حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولین کشوری و حتی مردم در این نشست خبری دعوت می کنم که از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید داشته باشند.

در ادامه برنامه تعدادی از خبرنگاران از سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی سوالاتی پرسیده شد.

خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که در بحث گفتمان انقلاب اسلامی چه اقداماتی در نمایشگاه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رخ خواهد داد اظهار کرد: ممکن است که مجموعه های متفاوت، رسانه های خود را داشته باشند.

وی افزود: به هیچ عنوان در این نمایشگاه به موضوعات سیاسی پرداخته نمی شود و تنها معیار گفتمان انقلاب اسلامی باعث حضور رسانه های مردمی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی خواهد بود.

خراسانی زاده درباره مراسم افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه روز ۲۲ بهمن از ساعت ۱۵ در بوستان گفت وگو خواهد بود. همچنین درخواست غرفه ها به شدت افزایش داشته است. مکان نمایشگاه به گونه ای است که نمی توان بیشتر از ۳۰۰ غرفه در اختیار شرکت‌کنندگان و متقاضیان قرار داد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه سال گذشته به موضوعات نرم افزار و اپیکیشن توجه ویژه ای شد. برگزارکنندگان نمایشگاه به هیچ عنوان تولیدکننده نرم افزار و دیگر خدمات نیستند و تنها وظیفه برگزار نمایشگاه را دارند.

سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این که سازمان سراج یک مجموعه مردم نهاد است، و همچنین در حوزه رسانه ها و سایت های خبری و حتی نرم افزار به شدت رشد داشته است، نمی توان انتظار داشت که در نمایشگاه تمامی این تولیدکننگان حضور داشته باشند. اما سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بستری ایجاد کرده است که تولیدات خودشان را در معرض نمایش قرار دهند.

خراسانی زاده، گفت: حتی در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که سال گذشته از نمایشگاه بازدید داشتند، از بسیاری از مجموعه های مردم نهاد حمایت به عمل آمد.

خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که بر اساس کدام معیار رسانه ها حضور دارند اظهار کرد: بخشی از معیار انتخاب سایت های خبری و غرفه داران، بر اساس اولویت ثبت نام و کیفیت کار و همچنین حضور در نمایشگاه های دیگر بود.

وی اظهار کرد: سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی ۲۷ بهمن ماه به پایان خواهد رسید. از جهت برگزارکنندگان نمایشگاه هیچ گونه تبلیغی برای انتخابات نخواهیم داشت و به هیچ عنوان این نمایشگاه به موضوعات سیاسی پرداخته نخواهد شد.

خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که در مراسم افتتاحیه چه افرادی حضور خواهند داشت، گفت: تا به الان مشخص نشده است که از مقامات و مسئولین کشوری، کدامیک در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما