تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۹۵۸۲

راز موفقيت امام خميني الگوگيري از حضرت سيدالشهدا بود

راز موفقيت امام خميني الگوگيري از حضرت سيدالشهدا بود
حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالفتاح نواب، مسؤول دبيرخانه شوراي عالي حوزه هاي علميه كشور، در جمع روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات با اشاره به ايام الله دهه فجر ضمن گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تبيين و تشريح دستاوردهاي انقلاب را براي مردم بسيار مهم خواند.

وي كه در هتل جواهر محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا سخنراني مي كرد، به ويژگي و تشابه هاي نهضت امام خميني(ره) و نهضت امام حسين(عليه السلام) پرداخت و اظهار داشت: اگر امروز انقلاب اسلامي به پيروزي رسيده است و سي و شش سال از عمر با بركت آن مي گذرد به دليل اين است كه امام راحل براي پيروزي انقلاب از حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) الگو گرفته بودند.

حجت الاسلام والمسلمين نواب، روشنگري را از جمله ويژگي ها برجسته قيام حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) برشمرد و گفت: همان گونه امام حسين(عليه السلام) در روز عاشورا به روشنگري پرداخت، امام خميني(ره) نيز به تبعيت از ايشان مردم را نسبت به ظلم و ستم هاي رژيم شاهنشاهي آگاه كرد.

وي فرصت شناسي را از ديگر ويژگي هاي نهضت اسلامي امام خميني(ره) عنوان كرد و افزود: امام راحل هميشه از همه فرصت ها به صورت دقيق استفاده مي كردند و نمي گذاشتند كه فرصت ها به راحتي از دست برود و يا اينكه برخي بخواهند از او سوء استفاده كنند؛ روحانيون نيز اگر مي خواهند در كار خود موفق باشند بايد از فرصت ها به خوبي بهره بگيرند و به تبيين و تشريح دستاوردهاي انقلاب و نظام بپردازند.

مسؤول دبيرخانه شوراي عالي حوزه هاي علميه كشور، ادامه داد: شفافيت در راه و برنامه ها از ديگر ويژگي هاي موفق امام خميني(ره) بود ايشان در زندگي و كارشان اين روش ائمه اطهار و پيامبران را در پيش گرفت و توانست به موفقيت هاي بزرگي دست يابد؛ بنابراين اگر مي خواهيم در كارهاي خود موفق باشيم بايد كارها و رفتارمان شفاف باشد و زمينه بدبيني ديگران را فراهم نكنيم.

وي خطاب به روحانيون و مداحان، افزود: شما عزيزان اگر مي خواهيد موفق باشيد بايد تمامي حركت ها و كارهاي خود را به صورت شفاف به مردم بيان كنيد، اگر چنين شد، مردم هم به شما اطمينان خواهند كرد و همراهي ها لازم را انجام مي دهند؛ بنابراين راز موفقيت نهضت امام خميني(ره)، الگو گيري درست از قيام عاشورا و حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) بود.
مرجع : http://hajj.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما