تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۹۵۹۳

انسان از طریق هنر مبتنی بر ارزش های اسلامی، به سعادت خواهد رسید

انسان از طریق هنر مبتنی بر ارزش های اسلامی، به سعادت خواهد رسید
حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان گفت: جشنواره های سراسری فرهنگی و هنری به ویژه هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان از سطح بالایی برخوردار است.


وی برنامه ریزی منسجم، منظم و هدفمند را از ویژگی های بارز هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان بیان کرد و افزود: همچنین برگزاری این جشنواره موجب احساس رضایتمندی گروه های سرود آواها و نغمه های آسمانی شده است.


مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: امیدواریم فردا جمعه(۱۶ بهمن) شاهد رضایتمندی گروه های سرود شرکت کننده در اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی با بیان اینکه استفاده از ابزار هنر در صدر اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:اساسا زبان هنر فوق العاده رسا، زیبا و شفاف و تاثیر گذار می باشد.


وی ابراز داشت: تلاوت خوش قرآن کریم و صدای دلنشین مؤذن، پیوند هنر با آموزه های دینی را رقم می زند و هنری که بین انسان و خدا آشتی برقرار کند همواره مورد تاکید اسلام قرار گرفته است.


وی بیان کرد: انسان از طریق هنر بر مبنای ارزش های اسلامی به سعادت خواهد رسید و بشریت از این منظر می تواند زیبایی های دین و افرینش را ملاحظه کند.


مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه باید فرصت های لازم برای خلق آثار هنری های دینی، اسلامی به جوانان داده شود، گفت: همچنین آموزش های لازم و مدون باید برای قشر نوجوان و جوان ارائه شود.


حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی عنوان کرد: جوانان متدین جامعه ای ما می توانند آینه دار خوبی برای انتقال پیام اسلام باشند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما